خبرگزاری کار ایران

تداوم روزهای آلوده و هوای ناسالم برای ۳ شهر استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۸۰

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شهرهای اراک، ساوه و شازند از توابع استان مرکزی امروز پنجشنبه ششمین روز آلوده و ناسالم هوا را در سال جاری سپری می کنند. آلایندگی هوای این شهرها امروز برای دومین روز پی در پی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: ارزیابی نتایج گزارش کیفیت هوای این شهرها بیانگر آن است که بیشترین آلایندگی در این مناطق را ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون ایجاد کرده که به شدت برای دستگاه تنفسی زیان دارد و تنفس هوای حاوی این آلاینده در درازمدت می‌تواند تهدیدی برای سلامت باشد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز اخیر به 155 رسیده که بیانگر وضعیت زیان‌بار برای تمامی گروه های سنی است. همچنین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا اراک در ساعت 10 امروز پنجشنبه نیز به 157 رسیده که بیانگر شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: میانگین شاخص کیفیت هوای شهرستان شازند نیز امروز 161 گزارش شده که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است . همچنین گزارش ایستگاه پایش هوای ساوه نیز عدد 124 را در افزایش آلاینده‌های هوا در امروز پنجشنبه ثبت کرده که بالاتر از استانداردهای زیست محیطی و نشانگر کیفیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

محرابیان تصریح کرد: انتظار می‌رود که در شرایط ناسالم هوا و با توجه به افزایش شیوع کرونا مردم بیشتر رعایت کنند و بیماران زمینه‌ای، گروه‌های حساس و پرخطر از حضور در معابر شهری و مناطق شلوغ بپرهیزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز