خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

جوانان روستایی در اقدامات محرومیت زدایی مشارکت کنند/طرح مطالعاتی شناسایی نیازها و ظرفیت های مناطق روستایی تدوین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۴۱

استاندار هرمزگان گفت: گروه های جهادی باید تلاش و مراقبت کنند که فعالیت آن ها از هدف مقدسی که به دنبال تحقق آن هستند، خارج نشود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، نعمتی معاون بنیاد احسان کشور به منظور هماهنگی در راستای انجام اقدامات محرومیت زدایی در برخی مناطق استان با دکتر همتی استاندار هرمزگان دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار هرمزگان در این دیدار با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت گروه های جهادی و جوانان روستایی علاقه مند به منظور رفع محرومیت، اظهار کرد: از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انتظار داریم با استفاده از منابع و امکاناتی که در اختیار دارد، پس از شناسایی مناطق مستعد و رفع خلاهای اجرایی در انجام اقدامات محرومیت زدایی در یک یا دو روستا و دستیابی کامل به نتایج از پیش تعیین شده، این اقدامات را در دیگر مناطق هدف ادامه دهد.

وی با بیان اینکه، هماهنگی و تعامل با فرمانداران، بخشداران و دهیاران می تواند در تسریع خدمات رسانی این بنیاد به مناطق محروم راهگشا باشد، افزود: گروه های جهادی باید تلاش و مراقبت کنند که فعالیت آن ها از هدف و چارچوب مقدسی که به دنبال تحقق آن هستند، خارج نشود.

استاندار هرمزگان با اشاره به شناسایی نیازها و ظرفیت های مناطق روستایی در قالب طرح مطالعاتی علمی، گفت: نتایج این مطالعات با هماهنگی معاونت عمرانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اختیار گروه های جهادی قرار می گیرد و امیدواریم با موفقیت در اهداف از پیش تعیین شده، دستاورد این نتایج خوب به سایر نقاط استان و کشور تسرّی پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت های گروه های جهادی، گفت: اقدامات گروه های جهادی مکمل خدمات دولت و سایر نهادهای خدمات رسان است که می تواند علاوه بر رفع نیازها، امید را در دل مناطق محروم زنده کند.

همتی، با تأکید بر اینکه در راستای  تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی - ایرانی باید ارتباطاتمان را با مردم‌ تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: در این رابطه باید شناخت درستی از منابع، ظرفیت ها و ضعف‌ها داشته باشیم و با شناخت درست از آن ها، در راستای بکارگیری هر یک از ظرفیت ها گام برداریم.

نعمتی معاون بنیاد احسان کشور در این دیدار با بیان اینکه پنچ گروه مرجع جهادی توسط این نهاد در کشور فعالیت دارند، گفت: خوشبختانه یکی از این گروه ها که قابلیت راهبری دیگر گروه های جهادی را دارد در استان هرمزگان مستقر است.

وی افزود: گروه های جهادی قرار است در 12گروه تخصصی و از طریق تعامل با فرمانداران، دستگاه های اجرایی و انجام اقدامات محرومیت زدایی، از تمام ظرفیت ها برای امیدآفرینی در مناطق محروم استفاده کنند.

نعمتی بیان کرد: رودان و جاسک به عنوان دو شهرستان پایلوت در استان هرمزگان برای انجام طرح محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است.

معاون بنیاد احسان، گفت: تهیه نقشه پیشران نزدیک به دو تا سه ماه زمان می برد و بر اساس مدلی که از داده های جمع آوری شده استخراج می شود، فعالیت گروه های جهادی در حوزه های مختلف آغاز می شود.

همتی در این دیدار به مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان مأموریت داد هماهنگی لازم را به منظور پشتیبانی از فعالیت گروه های جهادی در سطح استان انجام دهد.

بنیاد احسان بنیادی اجتماعی و وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، که با هدف انجام فعالیت‌های اقتصادی و جهادی با دستور رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز