خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس پلیس فتا اردبیل درباره ارسال پیام‌های جعلی کلاهبرداران سایبری

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۰۵۳

رئیس پلیس فتا استان اردبیل با تأکید بر اینکه نباید روی هر پیوندی در پیام‌های به‌ظاهر ارسال‌شده از طرف شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها کلیک کرد و یا پاسخ داد، گفت: سرقت اطلاعات کاربران در این‌گونه اپلیکیشن‌ها شیوه جدید و هوشمند کلاهبرداران سایبری است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع عنوان کرد: اخیرا کاربران در دایرکت شبکه اجتماعی اینستاگرام پیامی با مضمون «نقض کپی‌رایت در پستی از حساب شما شناسایی‌شده است. اگر فکر می‌کنید اشتباهی پیش‌آمده است، باید بازخوردی ثبت کنید. در غیر این صورت، حساب شما ظرف 24 ساعت بسته خواهد شد» مشاهده کرده اند که محتوای این پیام از کاربران درخواست می‌کند تا برای ثبت اعتراض روی پیوند ارسالی کلیک کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: نکته نگران‌کننده این است که اگر ناخودآگاه روی پیوند کلیک کنید، از شما خواسته می‌شود که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید که شما با انجام این کار به کلاهبرداران اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی خود را می‌دهید. 

سرهنگ قهرمان طالع عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به‌هیچ‌وجه پیامی در خصوص نقض حق نسخه‌برداری (کپی‌رایت) برای کاربران خود ارسال نکرده و هرگز از کاربران خود اطلاعات شخصی مانند رمز عبور و نظایر آن را درخواست نمی‌کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را از طریق ایمیل رسمی به کاربران خود اعلام می‌کنند.

وی متذکر شد: کاربران باید مراقب هرگونه پیامی که با عناوین جعلی مثل «مرکز راهنمای کپی‌رایت اینستاگرام»، «گروه امنیتی تلگرام - واتس اپ» و ... برای آن‌ها ارسال می‌شود بوده و از کلیک بر روی پیوندها در این‌گونه پیام‌ها و واردکردن اطلاعات شخصی خود خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز