خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد ؛

آغاز عملیات عمرانی پارکینگ زیرسطحی توحید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۹۱۹

شهردار اصفهان گفت: با اجرای عملیات عمرانی پارکینگ زیر سطحی توحید مشکل پارک و ترافیک ناشی از پارک خودرو در حاشیه خیابان های نظر و توحید برطرف می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با اشاره به اینکه حرکت انقلاب عمرانی در شهر اصفهان هر روز ادامه دارد و از امروز بازدید از پروژه های بزرگ عمرانی شهر آغاز شد، اظهار کرد: پروژه مجموعه پل های شهید سلیمانی شنبه هفته آینده رسما افتتاح می شود.

وی ادامه داد: امروز هم کلنگ پروژه پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید به عنوان نخستین پروژه در سال 1400 به زمین زده شد تا معضل پارک خودرو و ترافیک ناشی از پارک خودرو در حاشیه خیابان های نظر و توحید برطرف شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با توجه به مغازه‌های متعددی که در خیابان نظر فعالیت دارد، ساخت این پارکینگ یک ضرورت بود، تصریح کرد: در منطقه 5 دو پارکینگ در دست ساخت قرار می گیرد که یکی از آنها امروز کلنگ زنی شد و مقدمات ساخت پارکینگ دیگر در چهار راه پزشک نیز در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود پارکینگ توحید اسفندماه کلنگ زنی شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که در اثر این پروژه در ایام نوروز برای مردم و مسافران ایجاد می شد این کار به تعویق افتاد، افزود: مهندسان اعلام کرده اند که این پروژه ظرف 12 ماه ساخته می شود ،اما تلاش می‌کنیم این کار با تلاش شبانه روزی 10 ماهه به پایان برسد و ابتدای اسفندماه شاهد افتتاح پارکینگ توحید باشیم.

 ظرفیت پارک 450 خودرو در پارکینگ توحید

نوروزی طول پارکینگ توحید را 540 متر و با دو عرض 11 متری عنوان و اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ توحید، پارک 450 خودرو است و تدبیری هم برای پارک موتورسیکلت اندیشیده شده است.

شهردار اصفهان افزود: با توجه به اینکه احداث پارکینگ خیابان توحید عبور و مرور خودروها را با محدودیت هایی روبرو می کند، از مردم بابت این موضوع عذرخواهی می کنم، اما همراهی شهروندان می تواند به عمران و آبادانی شهر کمک کند.

پارکینگ زیرسطحی توحید تا پایان سال ساخته می شود

همچنین در ادامه این مراسم، مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان تصریح کرد: پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید و پارکینگ جلوی بیمارستان شریعتی، در مطالعات جامع ترافیکی شهر اصفهان به عنوان اولویت های اول و دوم در منطقه 5 پیش بینی شده بود و در سال جاری پارکینگ شریعتی هم کلنگ زنی می شود.

احمد رضایی ادامه داد: در طرح تفصیلی شهر اصفهان در کاربری های همجوار هم پارکینگ هایی پیش بینی شده است، اما با قیمت های گران در املاک روبرو شدیم و توجیه اقتصادی برای احداث پارکینگ نداشت که بهترین گزینه احداث پارکینگ زیرسطحی در خیابان توحید با اعتبار حدود 70 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه با روش زیرسطحی نهایتا پارکینگ با اعتبار یکصد میلیارد تومانی ساخته می شود، گفت: خوشبختانه خیابان توحید تاسیسات عمده ای در محل پارکینگ ندارد و جلسات متعددی در این زمینه با شرکت های زیرساختی و تاسیساتی برگزار شده است. یکی از دغدغه های این پروژه، بار ترافیکی روی سقف است که درصدی هزینه ها را افزایش می دهد اما به قدری نیست که پروژه را از توجیه اقتصادی خارج کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز