خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان اصفهان مطرح کرد:

ارتباط دو سویه میان دانشگاه ها با دادگستری راهکار کاهش جرائم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۸۸

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ارتباط دو سویه میان محیط علمی و پژوهشی دانشگاه ها با دادگستری، نقش مهمی در تبادل اطلاعات، رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر محمدرضا حبیبی یکی از اهداف سند تحول را ارتباط هر چه بیشتر با مجموعه‌های خارج از قوه قضاییه به خصوص مراکز پژوهشی و دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: تجربه نشان می دهد که بدون این رویکرد نمی‌توان به اهدافی که مدنظر است دست یافت و کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم را شاهد بود.

وی به تاکیدات مکرر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه بر ارتباط قوه قضائیه با دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: با تبادل نظر و ارتباط جامعه علمی و فرزانگان و نخبگان جامعه، می‌توان به جامعه ای پویا و هدفمند دست یافت.

وی پیشگری از جرائم را یکی از اهداف قوه قضاییه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اصل  156 قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرائم بر عهده قوه قضاییه است، ولی در اجرا، ابزارش در دست قوه قضاییه نیست و همکاری دیگر نهادها و متولیان فرهنگی لازم است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشگری از جرائم و آسیب های اجتماعی ایجاد تحول و ارتباط با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است تصریح کرد: به روز شدن دانش قضات و ارتباط با مراکز علمی لازم است.

وی بر ارتباط دانشجویان با دادگستری و سیتم قضا تاکید و خاطر نشان کرد: دانشجویان رشته حقوق نیز باید کارآموزی عملی داشته باشند و درهای دادگستری به روی آنها باز شود تا با روند سیر پرونده ها و قسمت های مختلف تحقیقات، بازپرسی و تجدیدنظر آشنا و از نزدیک زندان را ببییند تا زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شدند و ابلاغ قضاوت را دریافت کردند سردرگم نباشند و با باری از تجربه بتوانند قضاوت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز