خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

تمای شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری قرمز شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۶۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از قرمز شدن تمامی شهرستان های این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید شیرانی با اشاره به افزایش سرعت انتشار کرونا در این استان گفت: موج چهارم این ویروس تمامی شهرستان‌های استان را درگیر و تمامی مناطق در وضعیت خیلی پرخطر قرار گرفتند.

شیرانی افزود: با تغییر رنگ شهرستان‌های بن، خانمیرزا، کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، کیار، سامان از رنگ‌های زرد و نارنجی به وضعیت قرمز شیوع کرونا، کل استان در وضعیت خیلی پرخطر این ویروس قرار گرفت.

وی ادامه داد: برهمین اساس محدودیت‌های هوشمند مشاغل ۲، سه و چهار در تمامی مناطق استان اجرا می‌شود و انتظار می‌رود مردم با همراهی در اجرای این محدودیت‌ها در کوتاه کردن مدت موج چهارم کرونا در استان مسئولان را یاری دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به تشریح وضعیت شهرستان‌های استان در خصوص افزایش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و افزود: در شهرستان اردل تعداد بیماران از تاریخ هشتم دی تا ۱۷ فروردین از ۱۸ مورد به ۳۶ مورد رسیده که سه برابر افزایش یافته است.

شیرانی از افزایش هشت برابری تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در شهرستان بروجن خبر داد و گفت: تعداد بیماران این شهرستان از ۳۲ مورد در هشتم دی ماه به ۲۶۸ نفر در روز گذشته افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در شهرستان بن نیز تعداد موارد مثبت سرپایی از ۶ مورد به ۸۸ مورد افزایش یافته است و در شهرستان کوهرنگ در حالیکه تعداد موارد سرپایی همواره زیر ۱۰ نفر بوده اما در فروردین ماه با رشد چشمگیری مواجه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر روزانه تعداد بیماران سرپایی مثبت در شهرستان‌های سامان به ۱۶۶ مورد، در فارسان با رشد ۵ برابری به ۱۹۷ مورد، در لردگان به ۱۴۹ مورد و در شهرکرد به ۷۵۱ مورد افزایش یافته است.

شیرانی از مراجعه روزانه حدود ۲ هزار بیمار مشکوک با علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان، خاطرنشان کرد: چنانچه روند با همین شیب تداوم یابد به گرفتاری روزانه ۶ هزار مورد کرونای مثبت در استان می‌رسیم.

وی با توصیه نسبت به دوری از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها، خاطرنشان کرد: همچنان سه اصل استفاده از ماسک، شست و شوی صحیح دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان از افراد در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع ویروس کرونای انگلیسی منجر به سرایت گسترده ویروس و گرفتاری بالای این استان در موج چهارم کرونا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز