خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد:

افزایش چشمگیر بیماران کرونا در خراسان رضوی/ وضعیت نگران کننده و خطرناک ویروس در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۴۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شروع موج چهارم کرونا هم اکنون ۸۰ درصد از استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکتر مهدی قلیان روز چهارشنبه در نشست خبری مجازی به مناسبت روز جهانی بهداشت افزود: افزایش جهش گونه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی طی روزهای اخیر از وجود ویروس وحشی کرونا با همه گیری بالا در موج چهارم خبر می دهد.

وی اضافه کرد: تاکنون سه موج افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان خراسان رضوی سپری شده که هر یک قوی تر از قبل بوده است و موج چهارم کرونا با تغییر وضعیت مشهد و پنج شهرستان دیگر به رنگ قرمز به مراتب شدیدتر از موج‌های قبلی خواهد بود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۶ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت زرد و سایر شهرها در شرایط نارنجی قرار گرفته اند.

قلیان افزود: در عرض چند روز تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی افزایش چشمگیری یافته و روز گذشته به ۲۷۰ نفر رسیده است که این وضعیت نگران کننده و خطرناک است.

وی ادامه داد: متاسفانه فوتی های ناشی از کرونا نیز پس از سه ماه از ۲ روز گذشته ۲ رقمی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری و سرپایی در سطح استان به شدت در حال افزایش است و متاسفانه علاوه بر سایر گروه‌های سنی،کودکان، نوجوانان و جوانان نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و لازم است که مردم از حضور در دورهمی‌ها و رفت و آمدهای خانوادگی که مهمترین عامل شیوع بیماری محسوب می شود اجتناب کنند. 

قلیان با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مردم باید از برگزاری و شرکت در مراسم ترحیم و شادی پرهیز کنند افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، مردم از برگزاری میهمانیهای افطاری پرهیز کنند و هزینه این مراسم را همانند سال گذشته به کمک به نیازمندان اختصاص دهند. 

وی اضافه کرد: از امروز با توجه به تغییر رنگ شهرها، برنامه های محدودیتی به اصناف ابلاغ شده است و برنامه های نظارتی نیز همانند گذشته با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

دکتر قلیان افزود: در مشهد و تمامی شهرستانهای زیر پوشش مراکز منتخب ویژه کرونا فعال و به مراجعان خدمات ارائه می شود و در صورت تشخیص پزشک مستقر در مرکز، تست کرونا به صورت رایگان از بیماران گرفته می شود.

وی ادامه داد: در شهرهای با وضعیت قرمز نماز جمعه نباید برگزار شود اما مجری این اقدام ستاد نماز جمعه است و در این راستا نامه‌ای به آستان قدس رضوی پیرامون عدم حضور زائران در رواقها و هدایت آنها به سوی صحن های متبرکه و یا تهویه مناسب زده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز