خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مسائل مالی بزرگترین مشکل حوزه هنری آذربایجان شرقی/ مسئولان استانی باید توجه ویژه ای به اعتبارات فرهنگی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۷۹۲

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات مالی حوزه هنری استان ابراز داشت: اعتبارات حوزه هنری استانی است و اعتباری از تهران نمی‌آید اما جای تاسف است که میزان اعتبار ما یکی از کمترین اعتبارات در میان استان‌های کشور است و مسئولان استانی باید توجه ویژه‌ای به اعتبارات فرهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدحسین بلاغی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص هفته هنر انقلاب اظهار داشت: هنر انقلاب هنری است که دیدگاهش برای مردم و به خاطر مردم است. حضرت امام(ره) در منشور تاریخی هنر انقلاب رسالت هنر را صیقل دادن اسلام ناب و اسلام فقرای دردمند بیان کردند.

وی ادامه داد: هنر انقلاب در خدمت آرمان‌های انقلاب و با رویکرد عدالت طلبی و استقرار عدالت است، هنر انقلاب ترسیم کننده شرافت و استقلال هویتی است اینکه مردم جایگاهشان را بشناسند و بتوانند هویتشان را نگه دارند. رهبر معظم انقلاب هم تاکیدات فراوانی بر آرمان خواهی و امیدآفرینی هنر انقلاب داشته‌اند و روح حاکم بر بیانیه گام دوم هم روح هویتی - فرهنگی است.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه حوزه هنری در سالیان گذشته به عنوان متولی اصلی هنر انقلاب ورود کرده است، گفت: البته این مساله نافی مسئولیت سایر دستگاه‌ها نیست بلکه حوزه هنری نقش اصلی در این مساله را داشته است.

وی در خصوص دستاوردهای این حوزه در سال گذشته علی‌رغم مشکلات مالی عنوان کرد: در سال ۹۹ با تمامی‌مشکلات و نبود منابع مالی متوقف نشدیم و با ذائقه سنجی از افکار عمومی، ۹۵ درصد فعالیت‌ها را مستقر در فضای مجازی کردیم و تولیدات ما در این فضا بیش از هشت برابر شد.

بلاغی در خصوص کیفیت و کمیت تولیدات فضای مجازی هم ابراز داشت: در سالگرد شهادت حاج قاسم ۱۱۰ عنوان محصول فضای مجازی تولید کردیم و سال گذشته هم بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه اصلی با ۴۰۰ ریزعنوان داشته‌ایم.

وی با اشاره به توفیق اجباری برای حضور پررنگ در فضای مجازی یادآور شد: کرونا در حوزه تلنگر به ورود به فضای مجازی برای حوزه هنری خوب بود و برای سال اولمان با توجه به کیفیت و کمیت تولیدات موفق بودیم هرچند امسال باید بهتر از سال گذشته باشیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با گلایه از تعطیلی طولانی مدت سینماها در ایام کرونا گفت: در حوزه سینمایی ۸ ماه سینماها کاملا تعطیل شدند و متاسف شدیم که خیلی جاها بدون فاصله گذاری فعالیت کردند اما سینماها با ظرفیت ده درصد و تهویه عالی بعد از ماه‌ها تعطیلی با تلاش‌های بسیار بازگشایی شدند اما با همین مشکلات هم جشنواره سینمایی فجر در تبریز برگزار شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت بازسازی سینمای ۲۹ بهمن تبریز توضیح داد: کار پردیس سینمای ۲۹ بهمن با پیشرفت ۵۰ درصدی به جلو می‌رود که اگر مشکلات تامین منابع مالی نبود امروز این سینما با یک سوم هزینه به اتمام می‌رسید اما مشکلات مالی باعث تاخیر در این امر شد هرچند در تلاشیم که تا دهه فجر کار این پردیس به پایان برسد.

بلاغی در خصوص کلنگ‌زنی پردیس سینمایی در شهرستان‌ها گفت: نقشه پردیس ۱۳ هزار متری مراغه آماده شده و اواخر اردیبهشت کلنگ زنی آنجا آغاز خواهد شد، همچنین صحبت‌های پردیس سراب به آخر رسیده و منتظر کلنگ زنی هستیم. در یکی از مناطق کم برخوردار هم پردیس سینمایی آماده شده که تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلات مالی حوزه هنری استان ابراز داشت: اعتبارات حوزه هنری استانی است و اعتباری از تهران نمی‌آید اما جای تاسف است که میزان اعتبار ما یکی از کمترین اعتبارات در میان استان‌های کشور است و مسئولان استانی باید توجه ویژه‌ای به اعتبارات فرهنگی داشته باشند.

بلاغی در پاسخ به این سئوال که برخی موازی کاری‌ها در حوزه فرهنگ انجام می‌شود، توضیح داد: متاسفانه قبلا چنین اتفاقاتی رخ داده و مثلا برای یک شهید سه مجموعه مستند ساخته‌اند اما از سال ۹۸ با هماهنگی‌های لازم بین نهادهای فرهنگی و صدا و سیما این موازی‌کاری‌ها به حداقل رسیده است.

رئیس حوزه هنری استان در پایان با اشاره به وضیعت هنر استان گفت: اگر بخواهیم بین نهادهای هنری تفاوتی قائل شویم، این امر امکان پذیر نیست چرا که هنر در کشور یکپارچه است و متاسفانه مسئولان استانی آنگونه که باید به دنبال فرهنگ و هنر نیستند و این روند از وضیعت چندین سالن نیمه کاره تئاتر، تئاتر شهر تبریز و... مشخص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز