خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد:

اجرای محدودیت‌های پنج‌گانه در شهرهای قرمز و نارنجی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۶۰

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان از اجرایی شدن محدودیت‌های پنج‌گانه از روز چهارشنبه هجدهم فروردین با شدت و نظارت بیشتر در شهرهای قرمز و نارنجی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الله غلامی افزود: در زمان حاضر ۱۷ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد و طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی با شدت و بازرسی بیشتری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و صنوف ابلاغ شده است، اظهار داشت: نخستین محدودیت مربوط به اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که در شهرهای قرمز تا یک سوم کارکنان برای خدمات ضروری می‌توانند حضور داشته باشند و بقیه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

غلامی با اشاره به اینکه در شهرهای نارنجی نیز تا دوم سوم کارکنان برای خدمات ضروری و تا یک دوم برای کارهای عادی می‌توانند در اداره حضور داشته باشند و بقیه دورکار باشند، ادامه داد: تصمیم گیری درباره دورکاری با بالاترین مقام دستگاه اجرایی و اولویت با بیماران زمینه ای و مادران باردار است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان محدودیت دوم را مربوط به مشاغل دانست و اضافه کرد: طی هماهنگی با اتاق اصناف و ابلاغ به همه اتحادیه از روز گذشته مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز و سه و چهار در شهرهای نارنجی باید تعطیل شوند و اگر واحدهای صنفی محدودیت‌های ابلاغ شده را رعایت نکنند تا ۱۵ روز پلمپ خواهند شد.

وی محدودیت‌های دیگر را مربوط به تردد خودروها در شهرهای قرمز و نارنجی خواند و اضافه کرد: تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

غلامی ادامه داد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در شهرها نیز همچنان برقرار است و رعایت نکردن آن ۲۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: لغو فوری تورهای گردشگری به ویژه تورهای ترکیه به اصفهان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به تصویب رسید.

غلامی ادامه داد: اصفهان، لنجان، گلپایگان، کاشان، فریدن، شاهین شهر، خوانسار، سمیرم، نجف آباد در وضعیت قرمز و نائین، مبارکه، خمینی شهر، تیران و کرون، بوئین‌ میاندشت، اردستان و اران و بیدگل در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان بستری‌ها نسبت به اوایل سال ۶ برابر و فوتی‌ها سه برابر شده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه تست‌های مثبت که در اسفندماه ۱۰ درصد بود اکنون به بیش از ۴۷ درصد رسیده است، اظهار کرد: این بیانگر این است که بیمارستان‌ها رو به اشغال شدن تخت‌هاست و مقرر شد بیمارستان‌های صحرایی در ۲ نقطه استان راه اندازی شود.

غلامی بیان کرد: مقرر شد چک‌های برگشتی همه اصناف به مدت ۲ هفته توسط بانک‌ها برگشت داده نشود و در صورت برگشت رفع اثر شود.

وی اظهار داشت: همچنین به تمامی فرمانداری شهرستان‌ها ابلاغ شد که ستادهای شهرستانی را تشکیل و تیم‌های بازرسی و نظارت با کمک بهداشت و درمان در ۱۷ شهرستان استان فعال شود.

غلامی تصریح کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، ‌آموزشگاه‌های عالی و خصوصی و حوزه علمیه، نماز جمعه و مراسم مذهبی و آئینی و آرامستان‌ها در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و قرمز تعطیل است.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی کمیته حمل و نقل اتوبوسرانی روزانه ۱۶۰ هزار مسافر و مترو سی هزار مسافر جا به جا می‌کند از این رو تا زمانی که سیستم حمل و نقل عمومی به مرحله اشباع نرسد طرح زوج و فرد اجرایی می شود.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سامانه ماسک، ۱۰ شهرستان اصفهان، کاشان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدن، فلاورجان، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، هفت شهرستان اردستان، آران و بیدگل، خمینی شهر، مبارکه، نایین، بویین میاندشت و تیران و کرون در وضعیت نارنجی (پر خطر) و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز