خبرگزاری کار ایران

حمزه ای خبر داد:

ثبت نام 603 نفر در انتخابات شوراهای روستایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۱۵

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: تا شبانه روز گذشته، 603 نفر در انتخابات شوراهای روستایی استان قزوین ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸ نفر زن و ۵۶۵ نفر مرد بوده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، اسدالله حمزه ای با اعلام این خبر گفت: ثبت نام شوراهای اسلامی روستاهای استان قزوین همزمان با سراسر کشور از ۱۶ فروردین آغاز شده و تا ۲۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت که 468 نفر از ثبت نام کنندگان با مراجعه حضوری به بخشداری ها و ۱۳۵ نفر به صورت غیرحضوری از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان یا با استفاده از رایانه و گوشی تلفن همراه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام چهار روش پیش رو دارند، اظهار داشت: ثبت نام غیرحضوری از طریق دو روش کامپیوتر و گوشی موبایل که با دانلود و نصب یک برنامه از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور صورت می گیرد و متقاضیان باید بعد از ثبت نام یک پیامک را از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۸ دریافت کنند در غیر این صورت ثبت نام آنها قطعی نشده است.

حمزه ای افزود: سومین روش، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت است که متقاضیان بعد از ثبت نام باید حتما فیش دریافت نمایند و از عدم رخ دادن اشتباه در فرآیند ثبت نام، اطمینان حاصل فرمایند.

وی ادامه داد: ثبت نام از طریق حضور در بخشداری ها، چهارمین روش ثبت نام می باشد که عمده ی ثبت نام متقاضیان از این طریق صورت می گیرد چون هنوز زیرساخت های لازم برای ثبت نام های غیرحضوری به صورت گسترده فراهم نشده است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: داشتن سن بالای ۲۵ سال، به همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه تصویر آنها، اصل مدرک خدمتی و تصویر آن و عکس پرسنلی شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است.

حمزه ای اظهار داشت: دارا بودن مدرک دیپلم معتبر برای کسانی که در روستاهای بالای 200 خانوار ثبت نام می کنند، ضروری است اما برای روستاهای زیر ۲۰۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن کافی است و همچنین رزمندگان دارای بیش از ۶ ماه سابقه حضور در جبهه، خانواده جانبازان، ایثارگران از شرط مدرک (یک مقطع تحصیلی) و کسانی که یک دوره عضو اصلی شورا بوده اند از شرط مدرک معاف هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان 860 روستا داریم و در ۶۷۹ روستای استان به دلیل دارا بودن شرط ۱۰۰ نفر جمعیت یا بالای ۲۰ خانوار بودن، انتخابات برگزار می شود که از این تعداد، ۴۰ روستای استان دارای جمعیت بالای هزار و ۵۰۰ نفر هستند و شورای آنها پنج نفره خواهد بود و ۶۳۹ روستا زیر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند که سه عضو شورا خواهند داشت و در مجموع، ۲ هزار و ۱۱۷ نفر عضو شوراهای روستایی در استان قزوین خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز