خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تصاویر حمله موریانه به مسجد جامع اردستان قدیمی است / وجود موریانه در ابنیه تاریخی قابل انکار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۴۵۶

رئیس میراث فرهنگی اردستان گفت: تصاویر پخش شده در فضای مجازی مبنی بر حمله موریانه به مسجد جامع اردستان، یک شیطنت رسانه ای است و مربوط به زمان حال مسجد نیست.

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر حمله موریانه به مسجد جامع اردستان اظهار داشت: فیلم پخش شده در فضای مجازی که حاکی از حمله موریانه به مسجد است، یک شیطنت رسانه ای است؛ البته وجود موریانه در بنای مسجد جامع اردستان با توجه به قدمت هزار ساله آن قابل انکار نیست.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی اردستان از سال ۱۳۹۷ کار طعمه گذاری و سمپاشی موریانه در مجموعه مسجد جامع را به همراه گروهی که از یزد ما را همراهی کردند به صورت علمی و تخصصی انجام شده است.

مشهدی تصریح کرد: بسیاری از موریانه هایی که در سال های اخیر در مسجد جامع وجود داشته از بین رفته‌اند و آثار بر جای مانده از آسیب های وارده آن نشان می‌دهد که موریانه در سال های گذشته بوده است.

رئیس میراث فرهنگی اردستان با بیان اینکه نمی‌توان گفت اصلا موریانه وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما هر سال و در سال های آینده روال سمپاشی و طعمه گذاری را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز