خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد:

افزایش ۱۰ برابری مصرف دارو‌های کرونا در کرمانشاه / مشکل کمبود دارو نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۲۴۶

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون مصرف دارو‌های کرونا در استان کرمانشاه نسبت به اسفند ماه گذشته ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده که نشان دهنده روند صعودی تعداد بیماران بد حال در استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با وجود افزایش ده برابری مصرف دارو‌های کرونا هم اکنون برای تامین دارو‌های بیماران بستری مشکلی نداریم، همچنین برای بیماران سرپایی نیز اکثر دارو‌ها موجود است و تنها دو قلم کمبود داریم که در تلاشیم تا این کمبود‌ها نیز در اسرع وقت برطرف شود.

قباد محمدی افزود: در حال حاضر برای ۳ هزار بیمار بستری و ۳ هزار بیمار سرپایی دارو‌های کرونا در استان ذخیره شده، اما با توجه به سیر صعودی مبتلایان باید برای ده هزار بیمار کرونایی دارو ذخیره داشته باشیم.

وی از توزیع حدود ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان نیز خبر داد و گفت: تاکنون پنج محموله واکسن کرونای روسی، یک محموله واکسن هندی و یک محموله واکسن چینی در استان کرمانشاه توزیع شده که امروز تزریق پنجمین محموله واکسن روسی دراستان آغاز شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر هفته محموله واکسن کرونا وارد کشور می‌شود که پس از برچسب گذاری از سوی معاونت بهداشتی در سراسر کشور توزیع می‌شود.

قباد محمدی همچنین در خصوص درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در درمان بیماران کرونا مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی است که متاسفانه بسیاری از افراد علائم دارند، اما با این امید که به کرونا مبتلا نشده اند، به پزشک مراجعه نمی‌کنند و زمانی درمان را آغاز می‌کنند که ویروس بر بدن آنها غلبه و ریه را درگیر کرده که این کار را برای بهبود آنان سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز