خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان در گفت و گو با ایلنا خبرداد؛

تعطیلی تمام صنوف، اتحادیه‌ها و بازار زنجان تا اطلاع ثانوی/ با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۹۷۲

فرماندار زنجان، با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا ویروس در زنجان، خبر از تعطیلی تمام صنوف، اتحادیه ها و بازار به جز کسبه خدمات رسان داد.

 رضا عسگری ، فرماندار زنجان، شامگاه امروز، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان ، با اشاره به وضعیت قرمز و بحرانی در زنجان، گفت:  از صبح فردا (17فروردین ) تمام صنوف، اتحادیه ها و بازار به جز کسبه خدمات رسان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

فرماندار زنجان،  با اشاره به اعمال محدودیت‌های شدید با توجه به قرار گرفتن در این وضعیت در زنجان، ادامه داد: گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 از امروز در زنجان تعطیل هستند که در صورت بروز تخلف برخورد جدی انجام خواهد شد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه گروه شغلی یک نیز به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی اجازه فعالیت دارد که در صورت عدم رعایت پروتکلها و فاصله‌گذاریها برخورد قضایی انجام خواهد شد.

به گفته وی مقررات ورود و خروج خودروها نیز در حال اجرا بوده و نیروی انتظامی با متخلفین برخورد می‌کند.

فهرست مشاغل در ادامه این خبر آمده است:

فهرست مشاغل گروه یک:

*کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته.

*مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت.

*حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی؛ حمل و نقل عمومی درون شهری؛ ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی.

*فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌‌بار.

*مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی).

*مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی؛ داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی.

*مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر.

*خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی؛ شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تأمین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)

*رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه.

*مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی، و مراقبتی، آسایشگاه‌ها.

*تعمیرگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی؛ فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات؛ کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

*چاپخانه‌ها؛ خشکشویی‌ها؛ آرامستان‌ها.

 در حال حاضر در استان زنجان ، زنجان، ابهر خرمدره و خدابنده دارای وضعیت شکننده کرونایی هستند، که زنجان با قرار گیری در وضعیت قرمز با  مراجعه بیماران زیادی به بیمارستانها روبرو است،  که گفته می شود با ادامه این روند شیوع  بیمارستانها و تجهیزات بیمارستانی زنجان جوابگویی مراجعین نخواهدبود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز