خبرگزاری کار ایران

از سوی حوزه هنری؛

سروده های مهدی مردانی در قزوین رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۸۹۵

مجموعه شعر نوجوان «سکوت به زبان مادری سروده‌های مهدی مردانی، توسط حوزه هنری استان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهدی مردانی با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، مجموعه شعر نوجوان «سکوت به زبان مادری» با حضور جمعی از شاعران در این مرکز رونمایی خواهد شد.

مردانی در ادامه گفت: این مجموعه با هجده شعر نیمایی و چهارپاره شامل اشعار مذهبی، عاشقانه، اجتماعی و ملی، ویژه گروه سنی بالای سیزده سال می‌باشد که توسط «فرید آمال» تصویرگری شده است.

مهدی مردانی گفت: "سکوت به زبان مادری" مجموعه‌ای است برای نوجوانان و سنی که شاید در حوزه شعر خیلی جدی گرفته نمی‌شوند، بسیاری از آثار تولید شده برای این گروه سنی کودکانه هستند، بیشتر آثار موجود در بازار کتاب فاقد مقوله‌های جدی اجتماعی، عاری از تصاویر و مفاهیم قابل درک و اساسا مورد علاقه نوجوان نمی‌باشد، بنابر این تصمیم گرفتم که در «سکوت به زبان مادری» از مفاهیم و دغدغه‌های امروزی مانند دوستی، تلاش، دلتنگی، کودکان کار استفاده کنم.

به گفته مردانی، شیوه سرایش من در آثار قبلی سپید بود، اما در این اثر به خاطر اضافه شدن موسیقی، به قالبی نیمایی و چهارپاره رو آوردم تا از ظرفیت‌های این قالب استفاده کنم چراکه به نظرم در حوزه نوجوان ما اشعاری در قالب نیمایی کم داریم.

«سکوت به زبان مادری» با قطع رقعی، شمارگان ۱۲۵۰ نسخه، ۵۲ صفحه و قیمت ۱۸ هزار تومان در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز