خبرگزاری کار ایران

در شهرستان تنگستان؛

شرکت در مراسم ختم، تعداد زیادی از افراد یک طایفه را به کرونا مبتلا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۷۸۴

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: برگزاری مراسم ترحیم در یکی از روستاهای تنگستان موجب ابتلای تعداد زیادی از افراد یک طایفه و گسترش بیماری کرونا در آن روستا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوشهر ، عادل مقدس - ظهر امروز دو شنبه -با اعلام این خبر بیان داشت: با اینکه بارها از طرق مختلف به مردم نسبت به گردهمایی به دلایل مختلف تذکر داده شده است، متأسفانه عدم توجه به این موضوع و حضور در منزل صاحب عزا در یکی از روستاهای تنگستان که همراه با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود، موجب ابتلای تعداد زیادی از مردم شده است.

وی اظهار داشت: جای بسی تأمل و موجب نگرانی است که مردم بدون توجه به عواقب ابتلای افراد به بیماری کرونا، با سهل‌انگاری و بدون استفاده از ماسک در محل‌های مختلف تردد می‌کنند و از این موضوع غافل هستند که در صورتی که ناقل بیماری و بدون علامت باشند ممکن است بیماری را به یک فرد با بیماری زمینه‌ای منتقل و خدایی ناکرده موجبات مرگ یک نفر را فراهم نمایند.

مقدس تصریح کرد: چه عده‌ای این موضوع را بپذیرند و چه با بی‌توجهی به آن بنگرند، بیماری کرونا هر لحظه در کمین افراد است و هنگامی که شروع به انتشار می‌کند به صورت زنجیره‌ای، تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: تلاش‌های کادر بهداشت و درمان همواره در راستای ارتقاء سلامت عمومی و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا بوده، اما عده‌ای با ساده‌انگاری و با برگزاری مراسمات مختلف تمام تلاش‌های صورت گرفته را پایمال و ضمن انتقال بیماری به مردم که موجبات رنج و درد آنان را فراهم می‌کند باعث خستگی و سرخوردگی کادر بهداشتی و درمانی می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تأکید کرد: تا مادامی که برگزاری مراسم تشییع، ترحیم، عروسی و ... با حضور تعداد زیادی از مردم در سطح شهرستان برگزار شود، همچنان شاهد اپیدمی و همه‌گیری بیماری در سطح شهرستان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز