خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مطرح کرد:

کاهش 95 درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۷۵۴

مدیر ل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از کاهش 95 درصدی اقامت گردشگران در طول ایام نوروز 1400 در هتل‌های اصفهان در مقایسه با مدت مشابه در سال 1398 و پیش از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از اصفهان، فریدون اله‌یاری با بیان این مطلب گفت: در نوروز امسال و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مجموع 35 هزار تخت در استان تنها 50 درصد ظرفیت اقامت واحدهای اقامتی به گردشگران نوروزی اختصاص یافت.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت اقامت استان اصفهان در نوروز امسال افزود: در سال جدید فقط از ظرفیت هتل‌ها، اقامتگاه‌های‌سنتی، اقامتگاه‌های‌بومگردی، مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده و از ظرفیت بیش از پنج هزار کلاس آموزش و پرورش و کمپ‌های موقت در راستای حفظ سلامت گردشگران نوروزی چشم‌پوشی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بررسی نهایی آمار اقامت گردشگران نوروزی در واحدهای اقامتی مورد تائید این اداره کل حاکی است که اقامت گردشگران با کاهش 95 درصدی در مقایسه با نوروز 1398 مواجه بود و پیش از شیوع بیماری کرونا رقمی معادل 121 هزار نفر بود.

اله یاری تصریح کرد: براساس تحلیل آمارهای گردشگران در دبیرخانه ستاد سفر استان اصفهان از این تعداد 33/47درصد در هتل‌ها، 32/12درصد در اقامتگاه‌های بومگردی، 84/4درصد در هتل آپارتمان‌ها، 5/9درصد در مهمانپذیرها، 30/1درصد در مجتمع‌های گردشگری و کمتر از یک درصد در خانه‌های مسافر رسمی اقامت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز