خبرگزاری کار ایران

دلق پوش خبر داد:

میزان سرمایه گذاری صنعتی در گیلان 42 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۷۱۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش 42 درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت طی سال 99 نسبت به سال 98 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد: در سال گذشته 214 فقره پروانه بهره برداری صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان در استان صادر شد که این میزان سرمایه‌گذاری در سال 99 نسبت به سال 98، 42 درصد رشد را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: این واحدهای صنعتی برای دو هزار و 536 نفر اشتغالزایی خواهد کرد که نسبت به سال 98 بیانگر 20 درصد رشد از لحاظ ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته جواز تاسیس برای 39 طرح توسعه صنعتی در استان صادر شده است، اظهار داشت: برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری 12هزار و 941 میلیارد ریال و اشتغال یک‌هزار و 125 نفر پیش‌بینی شده است.

دلق پوش همچنین به فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع 65 واحد صنعتی در سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است که 15 واحد مربوط به خارج از شهرکهای صنعتی و 50 واخد نیز در داخل شهرکهای صنعتی بوده است.

وی همچنین برگزاری جلسات رونق تولید به منظور معرفی طرح‌های صنعتی به بانک های عامل، برسی و صدور 52 مورد معافیت گمرکی ماشین آلات برای واحدهای صنعتی، جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی به میزان 48 میلیون دلار را ازجمله اقدات انجام شده دیگر در این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز