خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کرمانشاه گزارش می‌دهد؛

پرونده "راهیان" - فدراسیون فوتبال؛ سنگ محک مسئولان استان/ احقاق حق نماینده فوتبال کرمانشاه؛ مطالبه عمومی‌

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۷۰۹

چالش بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول فوتبال کشور با وجود حکم مراجع قضایی در محکومیت فدراسیون فوتبال هنوز قطعی نشده و این در حالی است که تنها چند ماه به آغاز فصل جدید این رقابت‌ها باقیمانده است. با وجود رای دیوان عالی کشور به نفع تیم راهیان، فدراسیون فوتبال تاکنون به این رای تمکین نکرده و به نظر می‌رسد این پرونده سنگ محک خوبی برای سنجنش میزان توانمندی و قدرت رایزنی مسئولان استان در دفاع از حقوق مردم استان کرمانشاه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئولان استان کرمانشاه همانگونه که وعده داده اند باید قبل از قرعه‌کشی فصل آینده لیگ دسته یک تمام تلاش خود را بکار گیرند تا حضور این تیم را قطعی کنند در غیر این صورت امیدی را که مالک باشگاه راهیان برای مردم فوتبالدوست استان زنده کرده بود از بین خواهد رفت.

در پی تصمیم فدراسیون فوتبال در سال 94 و سقوط تیم راهیان به لیگ دسته دوم، سلمان کریمی مالک باشگاه فوتبال راهیان تنها شخصی بود که در سکوت و بدور از هیاهوی رسانه ای سالها وقت و انرژی خود را در مجامع حقوقی و قضایی برای محکومیت فدراسیون بکار گرفت و در آخر توانست حق از دست رفته فوتبال استان را بازگرداند و با حکم عالی‌ترین مجامع قضایی کشور یعنی دیوان عالی، فدراسیون را محکوم کند تا زمینه حضور تیم راهیان را در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول فراهم شود.

اما مدیریت قبلی فدراسیون فوتبال این حکم را اجرا نکرد تا مسئولان فدارسیون جدید را به چالش با تیم راهیان و سلمان کریمی پرتلاش بکشاند.

پرونده راهیان موضوع حیثیتی برای کرمانشاه

سلمان کریمی با حکمی که از دیوان عالی به مانند برگ برنده در دست دارد می تواند دست روی دست بگذارد و بنشیند و سالها از جریمه های میلیاردی که مقامات قضایی برای فدراسیون در صورت عدم بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول تعیین کرده اند ، استفاده کند و لذت ببرد و در عوض شاهد از دست رفتن استعدادهای بومی و ناب فوتبال در استان کرمانشاه باشد و یا اینکه تعصب و دردسر را کنار گذاشته و به دنبال خرید امتیاز یک باشگاه غیر بومی با تن دادن به شرایطی خاص باشد. ولی او تمام این خوشی ها را کنار گذاشته است تا بتوانند شور و اشتیاق را به سکوهای ورزشگاه‌ها بازگرداند و با حضور تیمی خود ساخته و ترکیبی از جوانان و بازیکنان توانمند استان کرمانشاه که سالها در زمین‌های خاکی این شهر پر درد تلاش کرده اند تا شاید ستاره ای شوند در آسمان فوتبال ،  غرور و غیرت کرمانشاهی را مانند سالهای شیرین دهه هشتاد بار دیگر به نمایش بگذارد.

اما بحث فدارسیون فوتبال – راهیان با توجه به مسائل پیش آمده در حال حاضر به یک مسئله حیثیتی تبدیل شده است و مطالبه بسیاری از مردم و جوانان استان کرمانشاه است؛ بحثی که با توجه به روحیه ای که از سلمان کریمی سراغ داریم بعید است پا پس بکشد و قطعاً در صورت عدم کمک استاندار ، مجمع نمایندگان استان و مسئولان ورزشی بازهم راه خود را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد اما این تلاش تک‌نفره می تواند در نهایت به عریض شدن فاصله و شکاف بی اعتمادی بین مردم و مسئولان ارشد و نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بینجامد. فاصله ای که تبعات آن در انتخابات دوره بعد مجلس شورای اسلامی نمود پیدا خواهد کرد و در سرنوشت سیاسی نمایندگان کنونی تاثیرگذار خواهد بود .

 از سوی دیگر بازگشت راهیان قبل از پایان دولت دوازدهم و تغییر احتمالی هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه می‌توانست استاندار پر تلاش استان را در کنار موفقیت‌هایی که در کارازهای همچون زلزله، سیل، کرونا و جذب سرمایه گذار برای کرمانشاه به ارمغان آورده است به یک استاندار محبوب در بین مردم فوتبالدوست تبدیل کند و سالها در دل مردم کرمانشاه ماندگار شود.

اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد علیرغم وعده‌های مسئولان و نمایندگان استان تاکنون نتیجه قطعی را در خصوص بازگشت راهیان به لیگ دسته اول را شاهد نبوده ایم و در حال حاضر فدراسیون به حکم قضایی دیوان عالی کشور تن نداده است و وعده‌های مسئولان استان در این خصوص در حد همان وعده‌ها و شعارهای پوپولیسیتی و عوام‌فریب مرسوم در کشور بدون نتیجه باقی مانده است.

در پایان می‌توان نتیجه گرفت در چالشی این چنین ساده که حتی حکم قضایی، حقانیت را به کرمانشاه داده است و رای عالی ترین مجامع قضایی کشور  به نفع کرمانشاه است، اگر مجمع نمایندگان و مقامات ارشد استان نتوانند در مصاف با یک نهاد نه چندان قدرتمند دولتی پیروز شوند قطعا در مسائل کلان‌ مانند دریافت اعتبارات و امتیازات عمرانی برای احقاق حقوق مردم کرمانشاه در مواجهه با وزارتخانه‌های قدرتمند و نمایندگان دیگر استان ها حرفی برای گفتن نخواهند داشت .

با این اوصاف پرونده راهیان و فدراسیون می‌تواند ترازویی باشد برای سنجش توانمندی و قدرت رایزنی و دفاع مسئولان استان از حقوق مردم استان کرمانشاه در محافل سیاسی و اقتصادی کشور .

در هر صورت با وجود تلاش‌های سلمان کریمی مالک باشگاه راهیان ، بازگشت این تیم به لیگ دسته اول کشور و حضور در رقابت‌های فصل آتی، به نام این مسئولان ثبت خواهد شد در غیر اینصورت قطعاً بازنده اصلی چالش راهیان – فدارسیون ، مدیریت ارشد، نمایندگان، مسئولان ورزش و هیات فوتبال استان کرمانشاه خواهند بود که نتوانستند این مطالبه مردمی را به سرانجام برسانند.

گزارش : محمد موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز