خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد؛

آبشار بابا رمضان در فهرست آثار میراث طبیعی کشور ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۶۶۸

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از ثبت آبشار ارزنه باخرز به شماره ۷۳۳ در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر در این خصوص افزود: روستای بابا رمضان در ۴۳ کیلومتری مرکز شهرستان (کلات) با آبشاری زیبا قرار دارد. از جنوب غرب روستا و از معبر کنار مسجد جامع به سمت رودخانه تعیین مسیر کرده و این ابتدای مسیر پر فراز و نشیب به سمت آبشار است، طول راه از روستا تا آبشار ۵ کیلومتر بوده و در نهایت و انتهای این مسیر به آبشار پر آب و خروشان بابا رمضان می رسید.

مکرمی‌فر اظهار کرد: ارتفاع این آبشار به ۱۰ متر می رسد و آب آن با چنان شدتی از ارتفاع ۱۰ متری به پایین ریزش می کند و صدایی شدید در دل کوه می پیچد که از نزدیک امکان ثبت زیبایی توام با خشونتش که مقتضی طبیعت آن است وجود دارد، این اثر با توجه به قرارگیری در نزدیکی روستای بابا رمضان که یکی از روستای هدف گردشگری شهرستان کلات است، از مناطق بکر و زیبای خراسان رضوی بوده که مقصد گردشگران بسیاری است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: شهرستان کلات یکی از شهرستان های بسیار زیبای خراسان رضوی است که دارای چشم اندازهای زیادی است و این آبشار نیز یکی از این موهبت‌های طبیعی است  که همیشه مورد توجه اهالی بومی و گردشگران در همه فصول سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز