خبرگزاری کار ایران

اولین استاندار قزوین درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۵۹۶

سیدعلی نکویی زهرایی فعال سیاسی با سابقه و استاندار اسبق قزوین، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه بامداد دوشنبه در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نکویی زهرایی از فعالان سیاسی دوران پیش از انقلاب بود که مسئولیت اجرایی در دولت‌های اصلاحات و سازندگی داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اردیبهشت ۱۳۱۹ در محله بیدآباد مسجد سید اصفهان دریک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وی فعالیت‌هایی در مبارزه با رژیم  گذشته و اقدامات سیاسی و فرهنگی داشت و از ابتدای سال ۵۸ از وزارت کشور مأمور و به عنوان اولین فرماندار انقلابی نجف آباد منصوب شد.

حدود سه سال فرمانداری نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رئیس بنیاد امور مهاجران جنگ تحمیلی و سپس مدتی فرماندار اصفهان و پس از آن نیز مسئولیت استانداری باختران (کرمانشاه) از جمله سوابق اجرایی اوست؛ نزدیک به ۶ سال در کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن حضور داشت.

نکویی بعد از استانداری کرمانشاه به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد و پس از سه سال خدمت در این استان درخواست بازنشستگی داد و در اصفهان مسئولیت راه اندازی و مدیریت مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و نگارستان را بر عهده گرفت.

 پس از آنکه شهرستان قزوین  در سال ۷۵ از  زنجان جدا  و به استان تبدیل شد نکویی با روی  کارآمدن دولت اصلاحات در سال ۷۶  دعوت به کار شد و به عنوان  اولین  استاندار  قزوین  دوباره کار خود را از سر گرفت .

سپس به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی تا پایان شهریور ۸۴ به فعالیت خود ادامه داد و با بیش از ۴۰ سال خدمت در آموزش و پرورش و وزارت کشور بازنشسته شد.

این فعال سیاسی پیشکسوت پس از یک دوره بیماری سرطان امروز درگذشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز