خبرگزاری کار ایران

از ۸ صبح امروز صورت گرفت؛

آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۵۸۰

ثبت نام داوطلبان شششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایر گیلان از امروز (دوشنبه) آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با اعلام این خبر و بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر به مدت یک‌هفته ( تا بیست و دوم فروردین ماه) ادامه دارد، افزود: ثبت نام از داوطلبان شوراهای روستاها به چهار شیوه حضوری و غیر حضوری انجام می شود.

 مجید هاشم پور بیان داشت: سه شیوه  آن به صورت غیرحضوری با تلفن همراه، رایانه های شخصی و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاهای استان خواهد بود و همچنین با مراجعه حضوری به ۴۴ بخشداری استان فرآیند ثبت نام از داوطلبان استان انجام می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: داوطلبان برای استفاده از تلفن همراه جهت ثبت نام، حتما  از تلفن های همراه شخصی خود استفاده کنند ضمن آنکه در ثبت نام اعم از حضوری و غیرحضوری، پیامک تحت عنوان «ثبت نام شده قطعی شده است» را دریافت کنند.
 
دبیر ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: حتما از اولین ساعات نسبت به امر ثبت نام اقدام شود و این مهم به روزها و ساعات پایانی موکول نشود؛ چرا که در صورت مواجه شدن با نقص پرونده ای در فرآیند ثبت نام ، امکان و فرصت قانونی برای رفع نقص وجود داشته باشد .
 
هاشم پور اظهار داشت: ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک (۱) قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار ازجمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این دوره انتخابات شورای اسلامی است.
 
 وی ادامه داد: ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ،اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستاهاست.
 
 ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و  عشایری؛ ۲۸ خردادماه همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز