خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ویژه کاشان مطرح کرد؛

کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای خرید مرغ دولتی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۴۷۹

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت:از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون بیش از یک هزار تن مرغ گرم در کاشان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی با بیان اینکه همزمان با ادامه توزیع و مدیریت بازار کالاهای اساسی شهرستان مانند مرغ طی روزهای گذشته  شاهد کاهش تقاضا برای خرید مرغ دولتی در بازار این محصول پروتئینی بوده ایم تاکید کرد:تقاضا برای خرید مرغ از طریق ثبت نام در سامانه رهتاب ۷۰ درصد کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: عرضه روزانه ۳۰ هزار کیلو مرغ گرم در فروشگاه های منتخب شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان و ثبات و آرامش کامل بازار ادامه خواهد یافت و به این منظور خروج مرغ زنده جهت کشتار وعرضه در بازار خارج از استان همچنان ممنوع است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان حذف صف های طولانی و دلالان بازار مرغ وکالاهای های اساسی را حاصل راه اندازی سامانه رهتاب درشهرستان برشمرد و تصریح کرد:کاشان به عنوان نخستین شهر پایلوت استان اصفهان برای راه اندازی سامانه رهتاب  بهترین عملکرد در این حوزه را به دست آورده است.

رئیس کارگروه تنظیم بازار کاشان از ممنوعیت عرضه مرغ قطعه بندی شده توسط واحدهای صنفی محصولات پروتئینی خبر داد و تاکید کرد:بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار شهرستان  با واحدهایی که اقدام به فروش وعرضه مرغ قطعه بندی شده ویا طعم دار‌‌‌‌‌نمایند برخورد تعزیراتی خواهد شد.

خاندایی با اشاره به لزوم تجهیز و افزایش ظرفیت تنها کشتارگاه صنعتی دام وطیور شمال استان اصفهان خاطر نشان شد:ظرفیت اسمی و استاندارد کشتارگاه صنعتی کاشان روزانه ۱۵ هزار تن است که با توجه به شرایط موجود ونیاز شهروندان به مرغ گرم، بهداشتی و بسته بندی تولید آن به شکل موقت  به ۳۰ هزار کیلو افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کاشان توانست  بخشی ازمرغ مورد نیاز شهرهایی مانند نطنز،اردستان و آران وبیدگل را هم تامین کند، افزود: مقرر شد مازاد مرغ تولیدی شهرستان کاشان که هم اکنون در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد، جهت استفاده سایر شهروندان به مرکز استان ارسال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز