خبرگزاری کار ایران

محمدی تشریح کرد:

آخرین وضعیت انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد/ ثبت نام ۷۱۳ نفر برای شوراها و ۲۱ نفر برای مجلس/ نام‌نویسی نامزدهای شورای روستا از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۳۶۱

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ اسفند سال گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها انجام و رسماً ۷۱۳ نفر ثبت‌نام کردند که مارگون با ۲۷ نفر کمترین و بویراحمد با ۲۱۹ نفر بیشترین ثبت‌نامی‌ها را داشتند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، فتاح محمدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای شهر و روستا گفت: بر حسب دستور وزیر کشور استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند سایر استان‌های کشور فعالیت جهت آماده‌سازی و ایجاد بستر در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار را آغاز کرد که نخستین گام ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای شهر بود.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها شاهد مشارکت شش درصدی بانوان هستیم، گفت: از تعداد ۷۱۳ نفر ثبت‌نامی، تاکنون پنج نفر انصراف خود را اعلام کردند، ۲۰ فروردین هم آخرین زمان انصراف داوطلبین انتخابات شورای شهر است.

این مسئول برگزاری انتخابات با بیان اینکه هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر در مدت پنج روز تشکیل جلسه دادند، گفت: بعد از اتمام زمان ثبت‌نام، استعلام داوطلبان از مراجعه چهارگانه صورت گرفت و هم‌اکنون فرآیند تعیین صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی در حال انجام است و پس از آن پرونده جهت تصمیم‌گیری تعیین صلاحیت نهایی به هیات‌های نظارت که ترکیبی از هیات نظارت شورای نگهبان و مجلس است ارسال می‌شود.

محمدی‌گفت: هشتم فروردین تا ساعت ۱۸ روز گذشته‌ چهاردهم فروردین ماه جاری، ثبت‌نام داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس در شهرستان‌های باشت و گچساران صورت گرفت که ۲۱ نفر ثبت‌نام کردند، یک نفر خانم و یک نفر حوزوی است که در مرحله استعلام چهارگانه داوطلبان میان دوره‌ای مجلس هستیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: پس از استعلام از مراجع چهارگانه، بررسی تعیین صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی با نظارت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت انجام می‌شود البته فرآیند طولانی است و حدود یک و نیم تا دو ماه به طول می‌انجامد.

وی همچنین از زمان شروع ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای روستا و عشایر خبر داد و گفت: ثبت‌نام از فردا ۱۶ فروردین آغاز و ۲۲ همین ماه به اتمام می‌رسد، چهار روش اپلیکشن موبایلی، نسخه رایانه‌ای، ثبت‌نام از طریق کافی‌نت‌ها و حضور در فرمانداری وجود دارد که توصیه می‌کنیم داوطلبان غیرحضوری ثبت‌نام کنند.

محمدی افزود: برای داوطلبان شورای روستا و عشایر قبل از پایان زمان ثبت‌نام در صورت تشخیص هیات‌های اجرایی، استعلام انجام و رسیدگی‌ها در هیات‌های نظارت شورای نگهبان و مجلس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان تبلیغات برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس هفت روز است، گفت: متناسب با فرآیند انتخابات آموزش لازم را انجام می‌دهیم که اولین گام آموزش فرمانداران و بخشداران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز