خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد کرونای شهرستان جم خبر داد؛

رشد۳ برابری تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان جم/دورهمی‌ها و مراسمات عامل اصلی شیوع ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۳۰۵

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خبر داد: بیماران بستری در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم رشد ۳ برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوشهر ، احمد قاسمی در نشست اضطراری ستاد کرونای شهرستان جم از افزایش ۳ برابری آمار بیماران بستری کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در چند روز اخیر آمار موارد بستری در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم به ۱۳ نفر رسید که نسبت به اسفندماه سال قبل رشد ۳ برابری داشته است.
قاسمی افزود: هم‌اکنون از ۱۰ بیمار بستری در بخش کرونای بیمارستان توحید، ۳ نفر باحال عمومی بد هستند که با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.
وی با اشاره به رنگ زرد شهرستان جم در آخرین اعلام وزارت بهداشت در سامانه ماسک، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی، احتمال تغییر رنگ به نارنجی و حتی قرمز به‌دوراز انتظار نیست که با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا، برخی صنوف به حالت تعطیل در خواهند آمد.
دبیر ستاد کرونا در جم دورهمی‌ها و مراسمات ختم و عروسی را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان دانست و افزود: متاسفانه علی‌رغم تمام تذکرات و هشدارهایی که در فضای مجازی و سطح شهرها و روستاها صورت گرفت عده‌ای سهل‌انگاری کرده و با برگزاری دورهمی و مراسم جان خود و عزیزانشان را به خطر انداختند و اکنون نیز ثمره این بی‌توجهی‌ها نمایان شده است.
قاسمی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دوری از دورهمی‌ها و زدن ماسک از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه این بیماری است و تا زمان پایان طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا چاره‌ای جز عمل به دستورات بهداشتی نیست.
وی یادآور شد: کادر درمان نیز به‌مانند مردم از محدودیت‌های کرونایی خسته شده و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی عواقب جبران‌ناپذیری را برای همه ما در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز