خبرگزاری کار ایران

توسط پرنده نگر بوشهری؛

یک گونه جغد طلایی کمیاب در استان بوشهر ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۲۹۶

توسط پرنده نگر هم استانی اهل شهرستان گناوه یک فرد جغد طلایی در استان بوشهر ثبت شد.

به گزارش خیرنگار ایلنا از بوشهر غلامعباس محمد حسینی از فعالان زیست محیطی و پرنده نگر هم استانی با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با پایش بخشی از طبیعت استان بوشهر در محدوده شهرستان گناوه این گونه کمیاب را رصد کرده و ثبت کنیم.

محمد حسینی گفت: تعداد مشاهده شده از این گونه در این پایش یک فرد و در محدوده کوه های شرقی گناوه در تاریخ یازدهم فروردین ۱۴۰۰ انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به نام علمی این پرنده افزود: جغد طلایی یا جغد عمانی با نام انگلیسی Omani owl و نام علمی Strix butleri است. 

این فعال زیست محیطی استان بوشهر تصریح کرد: این جغد از گونه های کمیاب کشور ما است و با توجه به شب فعال بودن آن، مشاهده آن در طبیعت بسیار دشوار است.

محمدحسینی اضافه کرد: جغدها شکارچیان شب هستند و با شکار جوندگان و خزندگان و پرندگان کوچک نقش موثری در تعادل اکوسیستم دارند و از آنجا که برخی جوندگان را شکار می کنند نقش مهمی را در کنترل  جمعیت آنها ایفا می کنند و از گونه های ارزشمند طبیعت محسوب می شوند.

وی در پایان تاکید کرد: پراکنش این گونه در نواحی جنوب و جنوب شرق ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز