خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد؛

فوت ۵۴ بیمار کرونایی در سه ماه گذشته در کهگیلویه و بویراحمد / وارد پیک شدید کرونایی شدیم/ تا آخر ماه شیب افزایش داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۲۸۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت 54 بیمار کرونایی این استان در سه ماهه گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مهدی بانشی در ستاد مقابله با کرونا گفت: متاسفانه تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد در اسفند ماه ۲۶ فوتی، بهمن ۱۱ فوتی و فروردین ۱۷ مورد فوتی بوده است.

وی روند مرگ و میرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در این استان را صعودی دانست و اظهار داشت: روند فوتی‌های کرونا در هفته های پیش رو استان با توجه به افزایش تعداد بستری ها در این مدت صعودی خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور خیلی بالاست به گونه ای که در کشور ۲/۳  دهم درصد  و در استان ۵/۱   یک دهم درصد  است  که البته این موضوع ناشی از بیمار یابی خوب است.

بانشی، آمار بیماران مبتلای به ویروس کووید 19 در مناطق مختلف این استان طی ماه های اسفندماه گذشته و فروردین جاری را به ترتیب چهار هزار و ۸۷۲ نفر و چهار هزار و ۴۳ نفر برشمرد.

وی گفت:‌ شهرستان لنده بیشترین و شهرستان گچساران کم ترین شیوع کرونا در استان را اکنون به خود اختصاص داده اند.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۲۸۳ بیمار در بیمارستان های مُعین کرونای استان بستری هستند، خاطرنشان کرد:‌ از این تعداد ۷۵ نفر با تست مثبت مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 

کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک شدید کرونایی شد

بانشی افزود: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۸ سال که فوتی های استان بیشتر در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه ای رخ داده است.

وی روند بستری های بیماران کرونایی در استان را بسیار ناگوار خواند و یادآورشد: در هفته گذشته ۳۹۴ بستری داشتیم که در هفته های قبل  این میزان حدود ۱۳۰ نفر بوده که نشان دهنده افزایش بیماران است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:حدود سه هفته است که استان وارد پیک شدیدی شده و از سیر ۹۴۷ نفر مثبت به ۱۹۰۰ نفر مثبت رسیده است.

بانشی، تعداد بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۳۶ هزار نفر ذکر و اظهارداشت: از این تعداد ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

وی گفت: این روند بسیار نگران کننده است و احتمال دارد تا آخر ماه شیب افزایشی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز