خبرگزاری کار ایران

آل بویه خبر داد؛

وعده دولت تدبیر و امید برای تأمین اعتبار پروژه های صنعتی استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۲۴۰

دولت حسن روحانی با بررسی درخواست تأمین اعتبار طرح‌های احداث تصفیه‌خانه تکمیلی، خط انتقال پساب سمنان و مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات فنی و مهندسی در شهرک صنعتی این شهر موافقت کرد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد: رئیس جمهوری با درخواست استاندار سمنان در خصوص " تامین اعتبار و تخصیص به منظور اجرای پروژه‌های احداث تصفیه خانه تکمیلی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب شهر سمنان به محل شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان " موافقت کرد.
حسن آل‌بویه بیان کرد: همچنین  حسن روحانی با درخواست دیگر استاندار سمنان مبنی بر " اختصاص مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال به شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای احداث مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات فنی و مهندسی (برج IT ) "موافقت و دستور بررسی داد.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی سمنان با وسعت حدود 2 هزار هکتار و منطقه ویژه اقتصادی با وسعت یک هزار هکتار در کنار آن ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه سرمایه‌گذاری موجود را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اینکه از مهم‌ترین چالش‌های فراروی این استان، کمبود شدید آب است، خاطرنشان کرد: این مسائل نیازمند تامین امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله آب مورد نیاز بخش صنعت است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری سمنان و انتقال آن به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی این شهر به عنوان مهم‌ترین گزینه موجود برای جبران کمبود آب بخش صنعت در نظر گرفته شد.

آل‌بویه در ادامه به طرح احداث مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات فنی و مهندسی (برج IT)  اشاره و اضافه کرد: استان سمنان به لحاظ دارا بودن ظرفیت بالا در زمینه رشد صنعت IT و نزدیکی به پایتخت از موقعیت بسیار ممتازی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: در همین راستا این طرح به منظور توسعه بستر و زیرساخت‌های صنعت فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: زمین و نقشه‌های اجرایی احداث مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات فنی و مهندسی (برج IT ) آماده بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی مصوبه‌ای مجوز اجرای طرح توسط شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان با استفاده از منابع ملی را صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز