خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در استان‌های شمالی کشور/ کاهش محسوس دما در استان‌های‌شرقی / ورود سامانه جدید به کشور از پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۰۱

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان های کشور ظرف روزهای آینده را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز برای شمال و شمال شرق خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران و سمنان و همچنین شمال شرق تهران بارش باران و گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه فردا بارش پراکنده در بخش‌های شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز رخ می‌دهد، ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده برای شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای از نقاط همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

وی متذکر شد: این وزش باد شدید امروز در استان‌های شرقی و جنوب شرقی و همچنین استان‌های جنوبی کشور می‌تواند منجر به شکستن درختان و خسارت به گلخانه‌ها شود که سازمان هواشناسی در این خصوص هشدار کشاورزی سطح نارنجی برای کشاورزان منطقه را صادر کرده است.

نقشینه با بیان اینکه برای امروز نفوذ هوای سرد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، افزود: امروز در شمال و شمال شرق کشور ۱۰ تا ۱۵ درجه و تا روز سه شنبه در شرق و جنوب شرق ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما داریم و از فردا تا روز چهارشنبه جو در کل کشور پایدار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه برای بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم، اظهار کرد: پنجشنبه بعد از ظهر سامانه بارشی جدید که بارش‌های پراکنده را به همراه دارد، از غرب وارد کشور می‌شود. 

نقشینه با بیان اینکه تا آخر هفته دمای هوا در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش محسوسی خواهد داشت، ادامه داد: تا آخر هفته برای بیشتر مناطق کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و طی در سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند. 

وی افزود: آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری است و امروز بعد از ظهر در ارتفاعات آن بارش پراکنده باران، وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت به ۲۰ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز