خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی گلستان خبر داد:

شناسایی ۱۵۴ کودک مبتلا به اوتیسم در گلستان/ نیازمند همکاری والدین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۷۶

مدیر کل بهزیستی استان گلستان از شناسایی ۱۵۴ کودک مبتلا به اوتیسم در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت : در گلستان 154 نفر دارای این اختلال شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن نیازمند همکاری والدین هستیم.

حسینی ادامه داد: خانواده هایی که علائم این اختلال را در کودک خود مشاهده می کنند می توانند با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net بصورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به پرسشنامه از اختلالات فرزند خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمایی ها و مشاوره های بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند .

وی افزود : اختلال اوتیسم از یک و نیم سالگی شروع و تا 3 سالگی بروز داده می شود و عدم برقراری ارتباط چشمی ، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی ، گریز از جمع و انجام کارهای تکرای از علائم آن است.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین با اشاره به فعالیت دو مرکز توانبخشی کودکان اوتیسمی در گلستان گفت : یک مرکز در شهرستان گنبد کاووس با ظرفیت 30 نفر و یک مرکز نیز با ظرفیت 50 نفر به آموزش و توانبخشی ویژه کودکان اوتیسم می پردازند.

اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است و دوم آوریل روز جهانی اوتیسم نام دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز