خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد؛

آزمایش داروی ایورمکتین روی ۲ هزار داوطلب قزوینی/تجویز داروی ایورمکتین در قزوین منعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۳۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: داروی ایورمکتین با هدف کمک به پیشگیری و درمان کرونا به شکل داوطلبانه روی ۲ هزار بیمار و داوطلب قزوینی در حال آزمایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه این دارو تاکنون روی بیماران نتیجه مثبت داده است؛ اما سازمان بهداشت جهانی ۱۱ فروردین اعلام کرد که هنوز این دارو را تایید نکرده و چون این دارو به عنوان ضد ویروس شناخته می‌شود، باید تحقیقات بیشتری روی آن انجام شود.

نامدار با بیان اینکه داروی ایورمکتین تا زمانی که دستور کشوری نداشته باشد هرگز در مراکز درمانی قابل استفاده نخواهد بود، اظهار داشت: اگر کسی به داروی ایورمکتین حساسیت نشان دهد قصور پزشکی شمرده می‌شود و این دارو برای استفاده در مراکز درمانی نیازمند دستورات پزشکی است.

این مسئول اظهار داشت: فعلا تجویز داروی ایورمکتین در قزوین منعی ندارد و هم اکنون داروخانه‌هایی از جمله در بیمارستان ولایت و بوعلی آن را دارند اما این دارو در مرحله تحقیق است و بیمارستان‌ها ومراکز درمانی کرونا فعلا نمی‌توانند بدون تاییدات پزشکی و دستورات ستاد مقابله با کرونا از آن استفاده کنند.

ایورمکتین پیش از عنوان به دارویی برای درمان عفونت های انگلی مورد استفاده قرار می گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز