خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اورژانس البرز خبر داد:

۹ ماموریت اورژانس هوایی البرز در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۰/افزایش ۸۹درصدی امدادرسانی تصادفات جاده ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۸۴۷

رئیس مرکز اورژانس البرز گفت: در سفرهای نوروزی اخیر نسبت به سال گذشته، تعداد ماموریت های تصادفی با ۵۸ درصد افزایش و تعداد ماموریت های تصادف جاده ای نیز با ۸۹ درصد افزایش، همراه شد.

به گزارش ایلنا از البرز، مهرداد بابایی با اشاره به پایان طرح سلامت نوروزی گفت: این طرحِ دانشگاه علوم پزشکی البرز در حالی پایان یافت که مراکز بهداشتی درمانی و مرکز اورژانس استان از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه بصورت شبانه روزی آماده باش کامل بوده و مراجعان حضوری و تمامی راه های شهری و جاده ای سراسر استان را پوشش دادند.

وی افزود: اورژانس استان البرز در طی طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۵۰۰ ساعت در بیش از ۳۵ نقطه سراسر استان با واحدهای عملیاتی گوناگون از قبیل اتوبوس آمبولانس، آمبولانس، موتورلانس و بالگرد استقرار داشته تا سریعترین و بهترین خدمات ممکن را به مددجویان ارائه کرد.

بابایی ادامه داد: در این مدت اورژانس ۱۱۵، پاسخگوی ۲۷۲۵۸ مورد تماس تلفنی بوده که ضمن دریافت مشاوره پزشکی، ۹۸۴۴ مورد آنها به انجام ماموریت های اورژانسی ختم شده است.

رئیس مرکز اورژانس البرز گفت: در مقایسه با نوروز سال گذشته، تعداد ماموریت های تصادفی و خصوصاً تصادفات جاده ای افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که تعداد ماموریت های تصادفی با ۵۸ درصد افزایش نسبت به نوروز سال گذشته از ۴۷۷ مورد به ۷۵۲ مورد رسیده است. همچنین تعداد ماموریت های تصادف جاده ای نیز با ۸۹ درصد افزایش، از ۱۴۴ به ۲۷۲ مورد در نوروز ۱۴۰۰ رسیده است.

بابایی خاطرنشان کرد: تعداد ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی با تشخیص اولیه کووید ۱۹ در تعطیلات نوروز سال جاری ۱۱۸۵ مورد بوده که ۱۸۵ مورد آن ها به بیمارستان منتقل شده اند.

وی گفت: در مجموع، تعداد کل مددجویان اورژانس پیش بیمارستانی در این مدت با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۷۷۵۶ مورد رسیده است که در این بین، مجموع تعداد بیماران اعزامی به بیمارستان ها توسط اورژانس ۲۹۹۰ مورد بوده و در ۴۵۷۴ مورد، مددجویان از درمان سرپایی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بهره مند شده اند.

بابایی با عنوان اینکه اورژانس هوایی استان البرز در نوروز ۱۴۰۰، هشت بار به پرواز درآمده، افزود: به ۹ مصدوم شامل موارد سکته مغزی، سکته قلبی، سقوط از ارتفاع و... امدادرسانی شد.

وی گفت: در طول این طرح، اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی پاسخگوی ۶۶۹۹۸ نفر بوده اند و این افراد طی مراجعه حضوری از خدمات این مراکز درمانی بهره مند شده اند.

بابایی با اشاره به بازدید معاونت بهداشتی دانشگاه از مراکز عرضه محصولات خوراکی اظهار داشت: در طول طرح سلامت نوروزی ۱۵۷۷۳ مورد بازدید از این مراکز مختلف انجام شد که طی آن ۸۶۲ مرکز به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۲۶۹ مرکز بعلت عدم رعایت الزامات بهداشتی پلمب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین همکاران معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز در طی این ایام از ۱۵۰ داروخانه در طرح تشدید نظارت های نوروزی بازدید کرده اند که در خلال این بازدیدها ۶ واحد آرایشی بهداشتی غیرمجاز پلمب شده است.

رئیس مرکز اورژانس البرز از مراجعین مشکوک به کرونا یاد کرد و گفت: در این مدت تعداد ۱۳۸۳۸ نفر عمدتاً بدلیل شک به علائم بیماری کرونا به مراکز بهداشت شهری و روستایی مراجعه و از خدمات تشخیصی و درمانی این مراکز بهره مند شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز