خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

صدور بیش از چهار هزار گواهی فنی و حرفه‌ای در تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۷۲۵

مدیر مرکز فنی و ‌حرفه‌ای شهرستان تربت‌حیدریه گفت: پارسال از مجموع چهار هزار و ۶۹۹ نفر معرفی شده به آزمون پایان دوره آموزشی، برای چهار هزار و ۴۷۲ نفر گواهینامه مهارت و برای هزار و ۶۴۰ نفر گواهی تمدید مهارت صادر شد.

مرضیه پروان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهارکرد: تعداد کارآموزان آموزش دیده سال گذشته در ۲ بخش خواهران و براداران مراکز دولتی هزار و ۲۰۹ نفر بود که این افراد ۱۸۸ هزار و ۸۰۶ نفر ساعت آموزش دیدند.

وی گفت: تعداد کل کارآموزان آموزش دیده در ۴۳ آموزشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد نیز ۷۹۸ نفر بود که این افراد نیز هفت هزار نفر ساعت آموزش دیدند. 

پروان مجموع کل رشته‌های ارایه شده در ۲ بخش دولتی و آزاد را، بالغ بر ۴۰ رشته اصلی و فرعی عنوان کرد و گفت: تعدادی از رشته‌های ارایه شده خاص این خطه است که شامل دوزندگی کیف چرمی، بافندگی پوشاک، پرورش دهنده گوسفند، صنایع پوشاک، پستایی ‌دوزی(تولید رویه کفش)، رزین‌بافی، فرآوری خانگی زعفران و برقراری ارتباط با گردشگران به زبان انگلیسی است.

وی از تعمیرکار پکیج، برق کار، سرویس خودرو، برقکار ساختمان، تعمیرکار لوازم خانگی، خیاطی، رایانه، آشنایی با خط گرم (شرکت‌برق)، ایمنی در شبکه‌های برق، نرم‌افزار، گلدوزی ۳بعدی، سرویس آشپزخانه، بافندگی عروسک، دوخت لباس بچه‌گانه، پرورش‌قارچ،  کشتکار گلخانه خاکی و پرورش گل‌های آپارتمانی، به عنوان دیگر رشته‌های ارایه شده یاد کرد.

مدیر مرکز فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌حیدریه در ادامه اظهار داشت: بر اساس انعقاد تفاهمنامه بخشی از آموزش‌های ما به صورت غیرمتمرکز در زندان، پادگان، روستا، صنایع، دانشگاه، سکونتگاه و محیط کار واقعی (اصناف) ارایه می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز