خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

وضعیت قرمز کرونایی استان قزوین/ وارد موج چهارم شیوع کرونا شده ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۶۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان قزوین به مرز 400 نفر رسید و وضعیت کرونایی استان قزوین قرمز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، پیمان نامدار با اعلام این خبر گفت: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و همه گیری آن به علت عادی انگاری های مردم در عید نوروز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر وارد موج چهارم شیوع کرونا در استان قزوین شده ایم، افزود: در تعطیلات نوروز علیرغم توصیه‌های بهداشتی کادر درمان و ستاد مقابله با کرونا، شاهد عدم رعایت دستورالعمل ها و انجام سفرهای غیر ضروری بودیم که کار کادر درمان را دشوار کرد.

نامدار اظهار داشت: تنها راه رهایی از بحران موج چهارم بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است؛ براساس تصمیم گیری های انجام شده در ستاد مقابله با کرونا از خرداد ماه سال جاری واکسیناسیون عمومی ۷۰ درصد از شهروندان قزوینی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند که واکسیناسیون به طور قطع، باعث ریشه کنی این ویروس منحوس نمی‌شود، اما در کاهش تلفات جانی و کاهش آسیب های اقتصادی و اجتماعی تاثیر به سزایی دارد، تا به امروز سه هزار و ۸۲۶ واکسن به گروه‌های مورد هدف که شامل کادر درمان و بهداشت، پاکبانان، افراد دارای بیماری‌های خاص، فوریت ها و سالمندان هستند، تزریق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز