خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

سه بیمار کرونایی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۴۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کرونا در  استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، سه نفر  بیمار کرونایی در این استان جانِ خود را از دست دادند و مجموع قربانیان کرونا به ۴۷۶ نفر رسید.

پرویز یزدان پناه به ایلنا از یاسوج افزود: هم اکنون ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 وی، تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۷ هزار و ۸۷۵ مورد عنوان کرد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۶۹۸ مورد نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۵ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی است.

یزدان پناه افزود: از ۶۸۷ نمونه رپید تست گرفته شده، ۱۴ درصد موارد مثبت و به ترتیب در کهگیلویه ۱۷ درصد، چُرام ۴۴ درصد و لنده ۲۰ درصد موارد مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در روزهای پیش رو شرایط و وضعیت سختی را تجربه خواهیم کرد که نتیجه کم توجهی به توصیه‌ها، دستورالعمل‌های بهداشتی و تجمعات در اسفندماه و ایام نوروز است.

یزدان پناه افزود: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، حضور نیافتن در تجمعات، دورهمی ها، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پُرخطر ، واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و گروه‌های پُرخطر در شرایط موجود می‌توانند کمک به کُنترل بیماری و جلوگیری از مرگ و میرهای کمتری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز