خبرگزاری کار ایران

هواشناسی استان برای فردا پیش بینی کرد؛

وزش باد شدید و گردوخاک در سیستان و بلوچستان/ کاهش دید در محورهای مواصلاتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۴۰۶

هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اعلام هشدار زرد از وزش باد شدید و گرد و خاک خبر داد که از ظهر فردا این استان را فرا خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ظهر فردا وزش باد شدید و گردوخاک با سرعت 60 تا 75 کیلومتر بر ساعت نواحی مرکزی و جنوبی استان را فرا می گیرند و روز یکشنبه علاوه بر آن، در شمال استان نیز آغاز می شود.

علی ملاشاهی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برای روز دوشنبه وزش باد در مناطق شمالی و نواحی شرقی استان متمرکز باشد و روز سه شنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز شامل شود.

وی تاکید کرد: از اثرات مخاطره آمیز وزش این باد شدید می توان به خیزش موقتی گردوخاک، احتمال کاهش دید در جاده های مواصلاتی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی اشاره کرد.

ملاشاهی گفت: توصیه می شود در زمان وزش باد و گردوخاک از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان خودداری شود و مسئولان شهری نیز نسبت به استحکام بخشی به سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای روز دوشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات انتظار کاهش دما به ویژه برای نواحی نیمه شمالی استان انتظار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز