خبرگزاری کار ایران

با حضور بزرگان و معتمدان محلی انجام شد؛

"خون صلح" در کرمانشاه آرامش را به دو طایفه بازگرداند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۳۰۸

برگزاری آیین خون صلح در کرمانشاه آرامش را به دو طایفه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در این مراسم که با حضور بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان محلی در مسجد شهرک فدک کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: چندی پیش در پی اختلاف دو طایفه در کرمانشاه، نزاع و درگیری سختی بین آنها رخ می دهد.

وی تصریح کرد: بدنبال وقوع این درگیری، تعدادی از هر دو طایفه زخمی و تعدادی دستگیر شدند و چندین نفر هم تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین وجود این اختلافات و درگیری ها باعث شده بود تا تعداد زیادی از خانوارهای هر دو طایفه از نظر معیشت و کسب و کار با مشکلاتی مواجه شوند و زندگی آنها تحت تاثیر شدید این اختلافات قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس، به منظور بازگرداندن آرامش به این دو طایفه، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین محلی و دادگستری استان وارد عمل شدند و با برگزاری جلساتی با هر دو طایفه تلاش کردند تا بین آنها صلح ایجاد کنند و به کینه ها و کدورت ها خاتمه دهند که خوشبختانه این امر مهم اتفاق افتاد و طی مراسمی این دو طایفه اختلافات خود را کنار گذاشتند.

کرمی در ادامه با تاکید براینکه دستگاه قضایی رویکرد مسامحه و حبس زدایی را به عنوان یکی از رویکردهای مهم خود مورد توجه قرار داده، اظهار کرد: علیرغم تاکید دستگاه قضایی روی این رویکرد، اما به افرادی هم که نظم و امنیت عمومی و امنیت روحی و روانی مردم را به هم می‌زنند، به شدت هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که این مسامحه و بخشش شامل آنها نمی شود.

وی تاکید کرد: برخوردی که دستگاه قضایی با این افراد خواهد داشت، قاطع، بازدارنده و عبرت آموز خواهد بود و از هیچکدام از نهادهای ارفاقی در قانون برخوردار نمی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز