خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان عنوان کرد:

بی‌رغبتی بخش خصوصی به موضوع انتقال آب خلیج فارس به استان/ یارانه اقشار آسیب‌پذیر در بودجه 1400 ویژه دیده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۹۵

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه اعتبار انتقال آب خلیج فارس به استان های دیگر از جمله کرمان و اصفهان توسط صنایع بزرگ تامین شده است، گفت: اما بخش خصوصی و صنعتگران فارس برای این موضوع رغبت نشان نمی‌دهند.

به گزارش ایلنا ابراهیم عزیزی بیان کرد: تامین آب از مشکلات بزرگ استان است که در این راستا تسریع در تکمیل خط ۲ انتقال آب به شیراز به میزان ۹۰ میلیون مترمکعب مدنظر نمایندگان فارس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی اولویت مجمع نمایندگان فارس را افزون بر حل مشکل آب، توجه به خطوط ریلی ، آزادراه، صنایع نفت و گاز و حوزه بهداشت و سلامت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مجلس نگاه جامعی به این بخش کرد، بیان کرد: مجلس 89 هزار میلیارد تومان اعتبارات را از سهام از محل تبصره 2 بند واو و تقریبا نقد که قابل وصول است، برای تامین اجتماعی مصوب کرد و این همان کاری است که مجلس برای گشایش سفره مردم قول داده بود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه دولت دست توی جیب تامین اجتماعی کرده و از حق کارگران برداشته اما مجلس بودجه‌ای را تصویب کرد تا مطالبات کارگران داده شود، عنوان کرد: از فروردین باید بودجه عملی شود و از این به بعد است که باید تاثیرات آن را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه 1400 یارانه اقشار آسیب‌پذیر به صورت ویژه دیده شده است، تصریح کرد: 19 هزار میلیارد برای این گروه‌ها قرار داده شده که به معنای تقویت و حمایت از این اقشار است که در بستر قوانین و وظایف مجلس اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کارگران و اقشار آسیب پذیر مورد حمایت باشند، تولید هم رونق می‌گیرد اما کارفرما و سرمایه‌گذار هم باید دیده شود. اگر نیروی انسانی انگیزه نداشته باشد، شعار سال راه به جایی نمی‌برد. مجلس می‌تواند در مصوبات مربوط به بودجه از اقشار مختلف مرتبط با تولید پشتیبانی کند تا تولید رونق گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگر سخنان خود به سند همکاری ایران و چین اشاره کرد و آن را یک توافق برای توسعه همکاری‌های دو جانبه دانست و گفت: جنس کار تفاهم نامه و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور و موضوع متفاوت از عهدنامه است. 

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه سند همکاری از جنس افزایش ارتباطات میان ایران و چین است و با انعقاد قرارداد تفاوت دارد.

عزیزی بیان کرد: تکیه کشور در سالهای اخیر به غرب و اروپا بوده و انعقاد این سند همکاری برای بهره‌گیری از ظرفیت های شرق و برای ایران یک فرصت است که در مناسبات جهانی دست برتر را داشته باشد و همین که غربگرایان و رییس جمهور آمریکا از این اقدام احساس نگرانی می کنند نشان دهنده این موضوع است که کار درستی انجام شده است.

وی اضافه کرد: همکاری ایران و چین ماهیت موافقت نامه ندارد و نقشه راهی برای آینده است و چارچوب روابط بلند مدت ایران و چین را مشخص می‌کند، اما بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی همه عهدنامه‌ها و قراردادهای دولت پس از تصویب مجلس لازم الاجرا خواهد بود و چنانچه این سند همکاری در آینده به موافق نامه یا قراردادی منجر شود که تعهدی ایجاد کند باید مسیر قانونی آن نیز طی شود و مجلس بر اساس منافع ملی در این خصوص تصمیم گیری کند.

عزیزی بیان کرد: شعار انسان محوری که در دستور کار مدیریت شهری شیراز قرار دارد مشخص نیست از کجا و بر چه اساسی برگزیده شده و اگر توجه به این موضوع مدنظر مدیران شهری است باید شهروندان جنوب و شرق شیراز نیز از مزایای آن بهرمند شوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: مردم شیراز هیچ بهره‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که در سالیان اخیر در این شهر افتتاح شده نبرده اند زیرا این طرح ها کپی کاری از نمونه های شکست خورده سایر شهرهای ایران و جهان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز