خبرگزاری کار ایران

فرماندار بوئین زهرا ر گفت و گو با ایلنا:

احتمال قرمز شدن وضعیت کرونا در شهرستان بوئین زهرا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۶۷

فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: احتمال قرمز شدن وضعیت کرونا در این شهرستان وجوددارد.

مصطفی آقاعلی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین از افزایش مسافرت های نوروزی به بوئین زهرا خبر داد و گفت: با وجود افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و وجود خطر شیوع موج چهارم کرونا؛ شاهد عادی انگاری شرایط و عدم رعایت دستورالعمل ها از جانب مردم هستیم.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا افزود: مسئله بی توجهی شهروندان در کنار رعایت نکردن مدت قرنطینه کافی در بین مبتلایان از دلایل اصلی نزدیک شدن به آستانه وضعیت قرمز کرونا در استان است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ایام نوروز توسط مسافرین گفت: مصوبات و محدودیت های کرونایی در این شهرستان به صورت کامل اجرا می شوند؛ اما مهم ترین فاکتور برای مهار کرونا مشارکت و اهتمام مردم است که اگر جدی گرفته نشود، همه تمهیدات و محدودیت ها بی نتیجه خواهد بود و تا پایان نیافتن بحران این بیماری، وضعیت به همین صورت باقی خواهد ماند و محدودیت ها تشدید خواهند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بوئین زهرا افزود: با توجه به افزایش چشم‌گیر مسافرت های نوروز، جمع کثیری از شهروندان میهمان شهر ما بودند که متاسفانه به‌ رغم در نظر گرفتن شرایط و تعیین دستورالعمل ها از جانب ما، به دلیل رعایت نکردن تمهیدات و پروتکل ها شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید19 در این استان بودیم. تا حدی که در ده روز ابتدای سال جدید، تعداد مبتلایان دو رقمی شده و میزان بستری های ما در سطح استان به بیش از 27 نفر رسید. در این مدت دو مورد فوتی نیز داشتیم که یکی از فوتی ها جوانی 40 ساله بودند و بیماری زمینه ای نداشتند. 

آقاعلی در مورد اقدامات پیشگیرانه برای کاهش شمار مبتلایان گفت: به تمام خودروها با پلاک غیر بومی تا 48 ساعت آینده مهلت داده می شود که این شهرستان را ترک کنند.

وی افزود: همچنین تمام تفرجگاه ها برای روز طبیعت تعطیل و هرگونه تردد به بوستان ها با ممانعت پلیس مواجه خواهند شد.

آقاعلی با بیان این مهم که کرونا با کسی شوخی ندارد ادامه داد: همین جا از مردم عزیز تقاضا داریم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی کوشا باشند و از شرکت در تجمعات و مهمانی ها خودداری کنند.

این نماینده عالی دولت در شهرستان در خصوص گزارش های منتشر شده مبنی بر مشاهده کرونای انگلیسی در سگزآباد گفت: 5 مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهر سگزآباد بوئین زهرا مشاهده شد که در ادامه آزمایشات به 24 مورد رسیده بود و با رعایت 97 درصدی پروتکل ها خوشبختانه مهار شد و مورد جدیدی دراین شهرستان مشاهده نشد، ولی با این وجود همه محدودیت های وضعیت قرمز در این شهر همچنان ادامه دارد.

وی هم چنین وضعیت فعلی شهرهای بوئین زهرا، دانسفهان، شال و سگزآباد را نارنجی اعلام و اضافه کرد: تداوم روند عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل ها ممکن است به قرمز شدن وضعیت در این مناطق منجر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز