خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هشدار داد؛

سیر صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی / روزهای سختی در پیش است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۶۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: به دلیل سهل انگاری که از سوی مردم در ایام پایانی سال گذشته و نوروز سال جاری صورت گرفت، متأسفانه تعداد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی در روزهای اخیر روند افزایشی یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: با توجه به اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا شیب تندی را در پیش گرفته است، پیش بینی می کنیم، در روزهای آینده نیز بر تعداد مبتلایان افزوده شود.

وی ادامه داد: ظرفیت مراکز درمانی تقریباً در حال تکمیل شدن است و در اراک با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین به عنوان سانتر کرونا مجبور به انتخاب بیمارستان دوم و جایگزین برای بستری بیماران کرونایی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: اگر مردم در ایام پایانی سال قبل، توصیه های بهداشتی را جدی می گرفتند، شرایط کنونی بهتر از وضع موجود بود، اما در حال حاضر 3 شهرستان اراک، ساوه و خمین در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان نیز در شرایط بسیار شکننده و حساس قرار دارند و هر آن ممکن است تغییر حالت و وضعیت دهند.

جمالیان تصریح کرد: همه اتفاقات و دید و بازدیدها و مسافرت ها و کارهای غیرضروری که در این مدت انجام شده، به افزایش مرگ و میرها منجر خواهد شد. اگر به همین منوال پیش برویم، مطمئناً خاطرات تلخی برای بسیاری از هم استانی هایمان رقم خواهد خورد.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر متأسفانه مراسمات عروسی و غم، مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی ها و شب نشینی های خانوادگی مشاهده و گزارش شده است که از مردم تقاضا داریم حساسیت موجود را درک کرده و کمی جدی تر به مسئله کرونا، نگاه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: اگر از همین امروز تصمیم به رعایت جدی تر پروتکل ها بگیریم، شیب ابتلا در روزهای آتی کندتر و در نتیجه مرگ و میرها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

جمالیان ابراز داشت: با توجه به نزدیک شدن به روز ۱۳ فروردین روز طبیعت و رسم هر ساله مردم ایران در این روز، هر گونه تجمع و جمع های خانوادگی و غیره می تواند تهدیدی بزرگ برای سلامتی افراد باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز