خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان البرز عنوان کرد؛

افزایش سرانه مطالعه بین مردم، راهکار رهایی جامعه از مشکلات اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۵۰

فرماندار شهرستان البرز گفت: بهترین راهکار برای کاهش معضلات و رهایی از آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ کتابخوانی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد نصیری در بازدید از کتابخانه علامه دهخدا الوند ضمن تاکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه بین مردم گفت: با همه گیری بیماری کرونا و خانه نشین شدن مردم انتظار داشتیم که سرانه مطالعه افزایش چشم گیری داشته باشد اما شاهد بی مهری نسبت به کتاب، این یار مهربان بودیم که می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار  آورد.

فرماندار شهرستان البرز ضمن تاکید بر اثرات مثبت کتاب بر اعتلای فرهنگ عمومی جامعه گفت: کتاب و کتاب خوانی مناسب ترین راهکار برای رهایی از معضلات اجتماعی است و تحقق این امر همت جدی تمام مردم و مسئولین را در تمامی رده ها می طلبد. ما باید به این باور برسیم که جامعه ای که در آن مردم کتاب نخوانند روی خوشبختی و توسعه را نخواهد دید.

نصیری افزود: در این زمینه اقدامات مسئولان می تواند بسیار اثرگذار باشد و لازم است مسئولان خود را موظف به حمایت از فعالیت های این بخش بدانند و مطمئن باشند اثرات مثبت این اتفاق در سال‌های آینده خود را در جامعه نشان خواهد داد.

وی با اشاره بر نقش موثر خانواده ها بر افزایش میزان سرانه مطالعه گفت: منبع و سرچشمه‌ ی دانش، خرد، اندیشه، تفکر و عقلانیت خواندن و مطالعه است،از این رو باید به فرزندان خود خواندن و مطالعه کردن را بیاموزیم.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: استان قزوین دارای ۳۷ کتابخانه نهادی و ۲۲ کتابخانه مشارکتی با بیش از ۹۸۴ هزار و ۲۴۷ جلد کتاب است و بیش از ۷۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند.

امیدواریم که با عبور از بحران کرونا شاهد حضور هرچه بیشتر مردم در کتابخانه‌ها باشیم و مسئولان نیز با کمک به اجرای برنامه‌های ترویجی در حوزه کتاب و حمایت های خود گامی اثربخش در جهت رشد فرهنگی جامعه برداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز