خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کهگیلویه و بویراحمد دومین استان کرونایی کشور/ وضعیت در استان وخیم است/ بیشتر بیماران گرفتار کرونای انگلیسی شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۴۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با وخیم خواندن شرایط کنونی شیوع کرونای انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان خوزستان دومین استان کرونایی کشور محسوب می شود.

مهدی بانشی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه با وجود تمام التماس ها و خواهش ها اما مردم به پروتکل ها توجهی نکرده و شاهد افزایش عید گردی ها ، دید و بازدیدها و دورهمی ها هستیم.

وی با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شیوع گسترده کرونای انگلیسی بی‌تفاوت شده‌اند، خاطرنشان کرد: شهرستان های گچساران و کهگیلویه اکنون به وضعیت قرمز درآمده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شهرستان کهگیلویه دارای رنگ زرد بود و به یکباره از رنگ زرد به رنگ قرمز درآمده و شهرستان بویراحمد هم اکنون رنگ نارنجی است.

بانشی با تاکید بر اینکه سایر شش شهرستان دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت زرد قرار دارند، یادآور شد: شرایط کنونی برای ما در این استان نگران کننده است و هر لحظه امکان تغییر رنگ زرد به قرمز وجود دارد.

وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد وخیم است

وی گفت: وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد وخیم شده و ما دیگر نمی دانیم چگونه به مردم بگوئیم که کرونا با کسی شوخی ندارد و با کسی هم تعارف ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تخت های بیمارستانی در بیمارستان های مُعین استان خبرداد و خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد تخت های بیمارستانی هم اکنون به زمان آبان ماه گذشته برگشته است.

بانشی افزود: مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از قرنطینه شدن بیرون از خانه های خود استقبال نمی کنند و حاضر نیستند در مکان های پیش بینی شده، قرنطینه شوند.

اکثر بیماران کرونایی در استان گرفتار کرونای انگلیسی شده اند

وی اکثر بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را گرفتار کرونای انگلیسی عنوان و اظهارداشت: هر بیمار کرونایی که به بیمارستان های مُعین مراجعه می کند از دیدگاه ما گرفتار کرونای انگلیسی بوده و آزمایش های تخصصی دیگر انجام نمی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای مشخص شدن نتیجه هر تست کرونای انگلیسی باید سه میلیون تومان هزینه و از سویی 2 هفته باید طی شود تا نتیجه آن مشخص گردد.

بانشی با بیان اینکه متاسفانه آمار بیماران مبتلای به کرونای انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی دارد، خاطرنشان کرد: روزانه 300 بیمار مبتلای به کرونا در این استان به بیمارستان های مُعین مراجعه می کنند.

روند واکسیناسیون بیماران کرونایی کُند است

وی روند واکسیناسیون بیماران کرونایی در دنیا را کُند دانست و اظهارداشت: متاسفانه روند واکسیناسیون در دنیا، ایران و استان ما کُند و کشورهای دارای این واکسن اکنون در حال واکسینه کردن مردم کشورهای خود هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا زمانی که واکسن ملی تزریق نشود شاهد همین روند کُندی در واکسیناسیون جامعه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز