خبرگزاری کار ایران

مهدوی دامغانی خبر داد:

دفن بیش از ۳۵۰ هزار نفر در بهشت رضا(ع) از سال ۵۵ تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۱۸

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان های مشهد گفت: از سال ١٣۵۵ تاکنون بیش از ٣۵٠ هزار نفر در آرامستان بهشت رضا مشهد دفن شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی، مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های مشهد در این خصوص گفت: آرامستان‌ها قبوری برای ذخیره در مواقع بحرانی دارند، هر سال حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار قبر ذخیره ساخته می‌شود و اما سال۹۹ علیرغم افزایش اموات به دلیل شیوع ویروس کرونا، از این قبور استفاده نشد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۵۵ تقریبا ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر در بهشت رضا(ع) و دو هزار نفر در بهشت جوادالائمه دفن شده‌اند آرامستان رضوان سال ۹۵ افتتاح شد و از دی‌ماه سال ۹۸ به‌عنوان یکی از واحدهای پذیرش اموات برای تغسیل آغاز به کارکرد.

دامغانی ادامه داد: سال۹۹ با پیگیری‌های انجام شده تصویب شد که افرادی که احتمال آسیب‌پذیری بیشتری دارند همچون تطهیر کنندگان، کمک تطهیر کنندگان و نیروهایی که در سالن تطهیر فعالیت می‌کنند جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شوند.

وی تصریح کرد: در گذشته فقط یک بلوک عمومی در بهشت رضا(ع) وجود داشت اما اکنون این تعداد به ۶ بلوک رسیده است و هزینه آن در حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ تومان است و احتمالا حدود ۲۰درصد افزایش قیمت در سال جدید خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز