خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی اولین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۸۸۷

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در بازدید از روند اجرایی اولین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور، از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این پروژه بزرگ زیست محیطی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: روزانه حدود ۲ هزار تن پسماند در مشهد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد آن مواد آلی است و بخشی از آن تبدیل به شیرابه می‌شود که با دفن غیربهداشتی پسماند، شیرابه به آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند و منجر به آسیب‌رساندن به محیط‌زیست می‌شود. 

یعقوبی ادامه داد: از این رو با هدف توسعه و بهسازی محل دفن پسماندهای کلانشهر مشهد، با تشکیل کمیته تخصصی با همکاری متخصصان و مشاوران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کارشناسان و متخصصین دانشگاهی و همکاری موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) احداث بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی دفن پسماند کشور از سال ۹۸ در شهر مشهد و در کیلومتر ۳۵ جاده میامی آغاز شد که اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد. 

وی گفت: این پروژه در مساحتی بالغ بر ۲۹ هکتار در حال اجرا است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز