خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد:

آزمون کالاها برای تطبیق با استاندارد، ۱۳۰ درصد رشد یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۸۴۷

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: آزمون استاندارد برروی کالاها برای تطبیق استاندارد از سوی این اداره کل در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۳۰ درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیروس صارمی با اعلام این خبر گفت: طبق آخرین آمار، تعداد آزمون کالاها در آزمایشگاه های استاندارد قزوین به ۲ هزار و ۹۵۴ فقره در سال رسیده است.

مدیر کل استاندارد قزوین اضافه کرد: نمونه برداری از کالاها در فروشگاه ها و مراکز عرضه قزوین که از رسالت های مهم سازمان ملی استاندارد و ادارات کل تابعه استانی است، برای تطبیق با استاندارد در هشت سال اخیر نسبت به گذشته با رشد ۳۵ درصدی همراه بوده است.

صارمی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بازرسی های طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در دولت یازدهم و دوازدهم در استان قزوین اظهار داشت: پیش از دولت تعداد سالانه این بازرسی ها هفت هزار و ۸۳۹ فقره بود که به هشت هزار و ۷۹۵ فقره افزایش یافته است.

صارمی خاطرنشان کرد: بازرسی های ادواری از مراکز تولیدی و عرضه و فروش نقش مهمی در شناسایی کالاهای غیراستاندارد و جلوگیری از عرضه آنها به مصرف کنندگان دارد.

او در پایان از شهروندان درخواست کرد که در هنگام کالا به نشان استاندارد توجه داشته باشند و از خرید کالاهای غیراستاندارد که ایمنی و سلامت آنان را با مخاطره روبر می کند، خودداری کنند و این گونه کالاها را برای رسیدگی به اداره کل استاندارد معرفی کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز