خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است/ بطور حتم آمار مرگ و میرها در استان بالا می رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۷۴۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک ترین خیز کرونایی شده است، گفت: با فوت دو بیمار مبتلای به کرونا در شبانه گذشته، شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۳ نفر افزایش یافت.

به‌گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه با اشاره به بستری‌شدن ۲۳۹ بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: از این تعداد ابتلای ۶۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۵ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۲۷ هزار و ۱۴۹ بیمار کرونایی عنوان کرد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۸۱۷ نمونه pcr انجام شده حدود ۴۷ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان به ترتیب در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.

یزدان پناه افزود: از ۶۷۴ نمونه رپید تست، هشت درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های چرام، کهگیلویه و لنده بوده است.

وی گفت: جواب هزار و ۴۹۱ نمونه دریافت شد که ۴۶۷ مورد مثبت وجود داشت و بیشترین موارد مثبت در طی ١٣ ماه گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکیدکرد: با توجه به روند افزایشی بیماری در کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد وارد خیز دوم شده است که شاهد روند افزایشی موارد بستری در بیمارستانها هستیم و در یک تا دو هفته آینده شاهد افرایش موارد مرگ و میر در استان خواهیم بود.

یزدان پناه از کسانی که در سفر هستند خواست سریعا به خانه های خود برگردند و از حضور در هر نوع تجمع با هر انگیزه ای خودداری کنند.

وی گفت: دورهمی‌های خانوادگی برای مدتی کاملا تعطیل شوند و کسانی که با بیماران کرونایی تماس داشته‌اند حتما برای انجام تست به مراکز ١٦ ساعته مراجعه کنند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیماران کرونایی حتما محل قرنطینه خود را ترک ننمایند، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دستها، دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و بازارها کاملا رعایت و از حضور در مراکز پرخطر مانند بیمارستانها، موسسات پزشکی و مطب ها بجز در موارد ضروری خودداری شود.

یزدان پناه اظهار امیدواری کرد با همراهی و مشارکت آگاهانه مردم بتوان با تلفات کمتری از این خیز عبور کرد.

وی گفت: خیز  بیماری کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ١٤٠٠ خطرناک ترین زمان ممکن در روند بیماری است و امیدواریم با تسریع تزریق واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد خیزهای بعدی بیماری در استان نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز