خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

افزایش تعداد بستری‌ها و زنگ خطر کرونا در کاشان / ابتلای ۱۰ نفر به کرونا در یک مجلس عروسی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۷۰۲

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با توجه به تغییر وضعیت استان قم که در مجاورت کاشان قرار دارد، اقدام فوری برای ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، دکتر  مهدی دلاوری با بیان اینکه رصد آمار از ابتدای فروردین سال جدید حاکی از افزایش نگران کننده شیوع بیماری کرونا در کاشان است، تاکیدکرد: تاکنون ۳۸ مورد کرونای انگلیسی در کاشان قطعی شده است.

وی تصریح کرد: نمونه های زیادی از تست های گرفته شده مشکوک به ویروس انگلیسی به آزمایشگاه جهت تایید نهایی ارسال شده که متاسفانه طی روزهای اخیر و با ورود مسافرین افزایش زیادی یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کاشان افزایش تعداد روزانه مبتلایان کرونا به ۱۲۵ نفر در تاریخ نهم  فروردین ماه را زنگ خطری برای منطقه کاشان دانست و یادآور شد: با توجه به قدرت سرایت ۷۰ درصدی ویروس جهش یافته و همچنین کاهش ۵۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و مسافرین، انجام برخی از اقدامات مانند جلوگیری از تردد خودروهای غیر بومی، تعطیلی مراسم های عروسی و عزاداری و روز سیزده به در ضروری است.

دلاوری خواستار اعمال محدودیت اجتماعی برای مبتلایان به کرونا در کاشان به خصوص روستا های مجاور کاشان، توسط پلیس دادستانی شد و تصریح کرد: رصد و مشاهدات میدانی حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی از مبتلایان کرونا است و این افراد بدون توجه به هشدار های کارشناسان مراکز بهداشت میان مردم به خصوص فامیل رفت و آمد می کنند.

وی با بیان اینکه طی روز های اخیر چند مبتلا به کرونا در روستا با حضور در یک مراسم عروسی بیش از ۱۰ نفر از حاضرین را به کرونا مبتلا کردند تاکید کرد: حتما آمار این رفتار غیر مسئولانه افزایش خواهد یافت و لازم است ادارات دولتی طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان به افراد فاقد ماسک خدمات ندهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تعطیلی تمامی پارک ها و مراکز تفریحی مصادف با روز طبیعت خبر داد و گفت: شهرداری و نیروی انتظامی موظف شدند از ورود شهروندان به پارک ها جلوگیری کنند.

دلاوری از ممنوعیت هر گونه تجمع و برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و برپایی ایستگاه های صلواتی در شهر کاشان بر اساس مصوبه ستاد کرونا شهرستان خبر داد وافزود: مساجد می توانند تنها زمان اذان و اقامه نماز بازگشایی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز