خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اقدامات تکمیلی برای تولید انبوه واکسن رازی کوو پارس پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۶۷۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به موازات اجرای فازهای مطالعاتی واکسن رازی کوو پارس، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه این واکسن نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، کامبیز بازرگان ظهر امروز سه شنبه با حضور در سایت کارآزمایی بالینی واکسن «رازی کوو پارس» ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از روند اجرای فرایند آزمایش های انسانی این واکسن بازدید و با تعدادی از داوطلبان گفت ‌و گو کرد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از بخش های مختلف این سایت، در نشستی مشترک با علی اسحاقی رئیس موسسه رازی، سعید کلانتری و مسعود سلیمانی محققان اصلی کارآزمایی بالینی و محمد‌حسین فلاح مهرآبادی معاون فناوری و تحقیقات موسسه رازی حضور یافت و در جریان جزئیات این مطالعه قرار گرفت.

بازرگان در حاشیه بازدید از سایت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس واقع در بیمارستان رسول اکرم(ص) گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نزدیک به یک قرن قدمت ‌و افتخار تحقیق و تولید واکسن‌های انسانی، دام و طیور و آبزیان، با شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز بی درنگ وارد عمل شد و از اسفند سال ۹۸ و در طول سال ۹۹، تیم‌ تحقیقاتی موسسه رازی در این‌مورد نیز فعالانه و مجدانه کار کرد. 

وی افزود: واکسن موسسه رازی که ماه های گذشته رونمایی شد از نوع پروتئین نوترکیب و از پلتفرم های جدید و پیشرفته دنیا به شمار می آید که اسفندماه وارد فاز کارازمایی بالینی شد و اکنون مرحله اول کارازمایی بالینی را در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) طی می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید امروز از داوطلبان و تیم های پژوهشی دانشگاه و موسسه رازی اظهار کرد: خوشبختانه کار با جدیت، سرعت و دقت علمی بالا که شایسته چنین‌کار حساسی است، پیش می رود و به نوبه خود از تمام کادر پژوهشی این مطالعه در موسسه رازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) قدردانی می کنم.

بازرگان افزود: براساس گزارش تیم تحقیقاتی، تا امروز علائم بالینی خاصی در داوطلبان دریافت واکسن مشاهده نشده و مسیر تزریق واکسن به داوطلبان با قوت دنبال می شود. به نظر می رسد اواسط اردیبهشت ماه این فاز به پایان می رسد و گزارش ها تکمیل شده و تحویل کمیته اخلاق در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد که در صورت تایید، فاز دوم مطالعاتی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: به موازات اجرای فازهای مطالعاتی واکسن رازی کوو پارس، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه نیز پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز