خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به پروژه راه کلور - درام / بهره برداری ۱۳ کیلومتری از راه هشتجین به سرچم تا هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۴۳۱

استاندار اردبیل گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل جهش تولید، سفر رییس جمهور به استان، از محل ماده ۵۶ و فایناس بانک مسکن برای پروژه شاخص کلور _درام تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان خلخال و بازدید از پروژه راه سازی کلور _ درام، عنوان کرد: قطعه اول از شهر خلخال تا بعد از شهر کلور به طول ۱۷ کیلومتر به مناقصه عمومی گذاشته شده و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال از محل فاینانس بانک مسکن و ماده ۵۶ به زودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۱۷ تا ۴۱ این پروژه با شتاب خوبی در حال احداث است،  گفت: شرکت جهاد نصر زنجان با توجه به حساسیت پروژه، ۴۱دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین را در این مسیر بکار گرفته و پیشرفت پروژه قابل قبول ارزیابی می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه پروژه راه اصلی خلخال به منجیل از جمله پروژه‌های راه‌سازی بزرگ استان اردبیل است، تصریح کرد: اواخر سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروه تزریق شده و تقریبا هیچگونه بدهی به پیمانکار وجود ندارد و مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیریت برنامه ریزی باهمکاری نماینده خلخال در تامین اعتبار تلاش می کنند.

وی اذعان کرد: هم اکنون ۲۰ کیلومتر از مسیر از سوی پیمانکاران مجری در حال ساخت بوده و ۱۱ کیلومتر نیز برای انجام آسفالت تا هفته دولت آماده می‌شود در واقع پروژه از بالاترین سطح اعتبارات راه سازی در سطح استان برخوردار است

استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی پروژه خلخال- منجیل از محل اعتبارات استانی و از سال ۸۷ با زیر پیمان رفتن ۶ کیلومتر شروع و تا قبل از آن هیچ‌گونه عملیات اجرایی در آن صورت نگرفته بود، این مسیر که از بخش شاهرود عبور می کند ۹۰ کیلومتر از مسافت دسترسی خلخال به تهران را کاهش می‌دهد.

۱۳ کیلومتر از راه هشتجین به سرچم تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

استاندار اردبیل گفت: ۱۳ کیلومتر از راه اصلی هشتجین به سرچم _اردبیل  با مشارکت راهداری و راه و شهرسازی تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

 اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان خلخال و در جلسه بررسی مشکلات بخش خوروش رستم اظهار کرد: برای تکمیل مسیر۱۳ کیلومتر حداقل ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قسمتی از مسیر را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با ترک تشریفات تکمیل می کند و قسمتی نیز با همت راه و شهرسازی به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه استعداد بخش خوروش رستم برای گردشگری مطلوب و منحصر بفرد است، گفت: امسال سال تولید و پشتیبانی و موانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و هدف ما تحقق شعار سال در بخش خوروش رستم و شهرستان خلخال است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: یکی از کارهای مهم در بحث تولید، مجموعه صنعتی شهر هشتجین است که در این محل اقدامات اولیه انجام شده و سرمایه گذاران بومی می توانند برای آغاز عملیات اجرایی و احداث سالن تا یک ماه آینده در ناحیه صنعتی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پروژه شاخص امسال تعیین و تکلیف می شوند، افزود: تا پایان امسال پرونده گازرسانی روستاهای شهرستان خلخال بسته می شود و ۱۱روستای بخش خوروش رستم از جمله روستای برندق نیز در سالروز آزادی خرمشهر به بهره برداری می رسد.

بهنام جو با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ درصد به بودجه خلخال نسبت به سال قبل افزوده شد، اذعان کرد: اقدامات خوبی در حوزه های مختلف انجام شده و باید در راستای مهاجرت معکوس تلاش کنیم  و با ایجاد امید بین جوانان منطقه به سمت توسعه و ترقی حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز