خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی اردبیل خبر داد؛

حاکمیت جوی پایدار تا پایان هفته در استان / پیش‌بینی هوای بهاری در روز طبیعت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۴۲۷

کارشناس هواشناسی استان اردبیل از استقرار جوی نسبتاً پایدار تا پایان هفته جاری در غالب مناطق استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد فاخر در خصوص پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتاً پایدار در غالب مناطق استان تا پایان هفته جاری است. 

وی افزود: تا اوایل روز پنجشنبه (12 فروردین) با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار خزری که با شار رطوبتی نسبتاً خوبی نیز همراه خواهد بود، آسمان استان غالباً نیمه ابری گاهی مه آلود همراه با وزش باد خزری پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان اردبیل گفت: صبح امروز(سه شنبه 10 فروردین) نیز در نوار شمالی استان افزایش ابر و بارش خفیف باران ریزه احتمال می رود؛ همچنین، از عصر امروز تا صبح روز چهارشنبه (11 فروردین) نیز در برخی از مناطق نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد بارش پراکنده باران و برف خواهیم بود. 

فاخر تصریح کرد: با توجه به تداوم حاکمیت جریانات شمالی تا روز چهارشنبه طی ساعات شبانه و صبحگاهی شاهد هوای نسبتاً سردی بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود و تغییرات دمایی قابل ملاحظه نخواهد بود. 

وی ادامه داد: از روز پنج شنبه، جنوبی شدن جریانات جوی موجب وزش باد گرمیج (گاهی تند تا نسبتاً شدید) و افزایش محسوس دمای هوا خواهد شد که براین اساس آسمان استان طی روز پنج شنبه و جمعه (13 فروردین، روز طبیعت) صاف تا نیمه ابری توام با هوای مطبوع بهاری پیش‌بینی می شود. 

کارشناس هواشناسی استان افزود: از ظهر روز جمعه بر شدت وزش باد گرمیج افزوده شده و در برخی از نواحی جنوبی نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران انتظار می رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز