خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد:

خستگی و خواب آلودگی علت شایع تصادفات در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۳۷۳

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از خستگی و خواب آلودگی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل تصادفات در شهر تهران به ویژه در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "سید ابوالفضل موسوی پور"، بیان داشت: تغییر برنامه زندگی، دیر خوابیدن و یا زود بیدار شدن و یا شب نشینی‌ها در ایام نوروز موجب می‌شود که راننده خودرو از آمادگی لازم برای رانندگی برخوردار نباشد و در تردد‌های شهری با خستگی و خواب آلودگی مواجه شود.

وی افزود: خستگی و خواب آلودگی یکی از علت‌های شایع در تصادفاتی است که در کل سال و به ویژه در ایام نوروز، اغلب در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.

جانشین پلیس راهور تهران با بیان اینکه حتی چند ثانیه رانندگی با خواب آلودگی می‌تواند حوادث ناگواری را بر جا بگذارد، افزود: حتما قبل از رانندگی استراحت کافی داشته باشید و قبل از سفر برای استراحت کافی برنامه ریزی کرده تا سفری امن در پیش داشته باشید.

این مقام انتظامی همچنین بیان کرد: یکی از تکنیک‌های پلیس راهور تهران بزرگ استفاده از تک آژیر برای جلب حواس رانندگان به رانندگی در معابر است. تیم‌های استقراری و گشتی پلیس راهور تهران بزرگ از این تکنیک استفاده تا به هر دلیلی حتی اگر یک لحظه راننده‌ای دچار چرت ناگهانی شده باشد به رانندگی باز گردد.

سرهنگ موسوی پور در پایان توصیه کرد: از رانندگی در حالت خواب آلودگی اجتناب کنید و هنگام خواب الودگی خودروتان را در حاشیه امن بزرگراه متوقف کرده و چند دقیقه‌ای را به استراحت بپردازید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز